بی پرده با وزیر بهداشت؛
اخبار دماوند

بی پرده با وزیر بهداشت؛

آقای وزیر هنوز هم اعتقادی به احداث بیمارستان در آبسرد ندارید؟ / با سیاست‌ها و قوانین کلیشه‌ای خودتان را گول نزنید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین سفر خود به شهرستان دماوند در سال ۹۸ گفت: با توجه به جمعیت ۱۰ هزار نفری شهر آبسرد، اعتقادی به احداث بیمارستان در این شهر نداریم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اواخر تیرماه ۹۸ به دعوت نماینده وقت مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، در شهرستان دماوند حضور پیدا کرد و در نشست بررسی مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان گفت؛ اعتقادی نسبت به احداث بیمارستان در شهر آبسرد نداریم.

این در حالی است که تهیه زمین و هزینه‌های مربوط به احداث بیمارستان را مسئولان و مردم شهر آبسرد متقبل شده و مسئولان ذیربط صرفا وظیفه تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان را بر عهده داشتند.

یکی از موضوعاتی که در این مبحث می‌‌بایست مورد نقد قرار گیرد، استدلال وزیر و همکارانشان در وزارت بهداشت بوده که مبنای ارائه خدمات و احداث بیمارستان را بر اساس جمعیت دانسته که در آخرین آمار، جمعیت شهر آبسرد در حدود ۱۰ هزار نفر ثبت شده و همین موضوع مورد اعتراض مسئولان شهری و شهرستانی طی نامه‌نگاری‌های متعدد قرار گرفته است.

با توجه به خوش‌نشین بودن اغلب نقاط شهرستان بویژه شهر آبسرد، نادیده گرفتن حضور دائمی بسیاری از مالکان ویلاها و سرایداران و همچنین برپایی مهمانی‌های متعدد در اواخر هفته در این ویلاها یکی از موضوعاتی است که به راحتی نادیده گرفته شده و هیچ‌گونه راهکاری به منظور ارائه خدمات به این افراد در نظر گرفته نشده است.

با توجه به اعلام وجود حداقل ۵ هزار ویلا در شهر آبسرد و روستاهای حریم این شهر با یک حساب سرانگشتی با جمعیتی بالغ ۵۰ هزار نفر در این ویلاها مواجه هستیم که در آمار جمعیتی این شهر لحاظ نشده است.

همچنین با وجود باغات و اراضی فاقد بنا که در ایام پایانی هفته و تعطیلات زمینه حضور مالکان اراضی و گردشگران متعدد را فراهم ساخته و همواره در حال رفت و آمد بوده که با خطرات متعددی از جمله تصادف مواجه هستند.

بر اساس آمار پلیس راهور، مرکز اورژانس و جمعیت هلال احمر بسیاری از تصادفات رخ داده در بازه زمانی آخر هفته و تعطیلات است.

مضاف بر جمعیت‌های مذکور باید جمعیت روستاهای دهستان‌های جمع آبرود و ابرشیوه را که در مجموع بالغ بر بیست و پنج هزار نفر بوده را نیز در نظر گرفت.

علی رغم این موضوع، نادیده گرفتن جمعیت ۳۰ هزار نفری اتباع ساکن در منطقه آبسرد نیز یکی از دیگر ایراداتی است که در راستای ارائه خدمات به این منطقه در آمار رسمی به حساب نمی‌آید.

با توجه به شرایط مذکور این سئوال در ذهن تداعی می‌شود که آیا احداث بیمارستان در این منطقه ضروری نیست ؟

موضوع دیگری که نبود بیمارستان مجهز در این منطقه را مورد توجه قرار داد، حادثه ترور دانشمند هسته‌ای در شهر آبسرد بود که در وهله اول به درمانگاه بی امکانات این شهر و سپس بوسیله بالگرد به بیمارستان تهران منتقل و به مقام شهادت نائل شد، در صورتی که اگر شهر آبسرد از بیمارستانی مجهز برخوردار بود، شاید سرنوشت به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

دکتر محسن فخری زاده، در حالی به شهادت رسید که در شرایط کنونی در وزارت دفاع به اتفاق دیگر‌ دانشمندان در حال ساخت واکسن کرونا بوده و به مرحله تست انسانی رسیده بود.

جناب آقای وزیر !!!
مسئول از دست دادن جان بسیاری از مردم منطقه آبسرد و الخصوص این دانشمند شهید شما و همکاران تان در وزارتخانه هستید که بدون هیچ‌گونه اشراف اطلاعاتی از این منطقه سیاست‌های خود در حوزه بهداشت و درمان را تبیین می‌کنید و امیدواریم که بتوانید در پیشگاه خداوند متعال و در مقابل مردم پاسخگوی این کوتاهی و کم کاری خود و مجموعه وزارت بهداشت باشید.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *