محدودیت حمل و نقل جاده‌ای یا امکانات برای تولید و هدایت صادرات از مشکلات شهرستان دماوند است
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

محدودیت حمل و نقل جاده‌ای یا امکانات برای تولید و هدایت صادرات از مشکلات شهرستان دماوند است

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور و مدیرعامل تعاونی باغداران شهرستان دماوند گفت: محدودیت حمل و نقل جاده‌ای یا امکانات برای تولید و هدایت صادرات از دیگر مشکلات شهرستان دماوند است و ماشین آلات کشاورزی در تامین سوخت دچار مشکلات جدی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، مجتبی شادلو اظهار داشت: ماشین آلات کشاورزی در تامین سوخت دچار مشکلات جدی شده‌اند که نیاز است در این رابطه همکاری متقابلی در صنف مربوطه و جهاد کشاورزی شهرستان را شاهد باشیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور بیان داشت: گرانی نهاده‌ها و نیز نقدینگی برای تامین نهاده‌ها از مشکلات تولیدکنندگان است که برای رفع این مشکل نیز باید تدابیری اندیشیده شود.

شادلو گفت: تکمیل زنجیره تولید از دغدغه‌هایی است که برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی موجود و ارزش افزوده تولید می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: تکمیل زنجیره تولید می‌تواند کار را به نفع تولید و تنظیم بازار داخل و روند صادرات پیش ببرد که قطعا یکی از دغدغه‌های وزارت و دست اندکاران است اما متاسفانه در ادامه راه مورد توجه ویژه قرار نگرفته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور ادامه داد: این موضوع می‌تواند از نقاط قوت در تولید باشد، بر حسب شرایطی از ۵۰ سال گذشته احداث باغات شهرستان‌های استان تهران اتفاق افتاده و اکنون به ثمردهی اقتصادی خود رسیده‌اند اما اگر اقتصاد تولید تامین نشود تهدیدی برای زحمات قبلی می‌شود.

شادلو تصریح کرد: راهکار زنجیره ارزش تولید یکی از ضروریات کار است که توجه به آن راهگشای سیستم‌های حمل و نقل و پایانه‌های صادراتی خواهد بود.

وی بیان داشت: امید است این راهکار فرصتی در راستای هدفمندی و شناسایی بازارهای هدف و تولید مبتنی بر بازار همچنین امکانات ویژه برای رسیدن به این اهداف باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور گفت: محدودیت حمل و نقل جاده‌ای یا امکانات برای تولید و هدایت صادرات از دیگر مشکلات شهرستان است و باید این محرومیت جدی گرفته شود.

شادلو عنوان کرد: در ارتقای تولید این آمادگی هست که در زیربخش باغبانی و باغات شهرستان اگر آلارم‌های مثبتی از بازار داشته و براین اساس تنظیم داشته باشیم، قطعا جهش‌های تولید در این حوزه اتفاق بیافتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *