اجرای طرح کتابخانه‌ای به وسعت شهر در دماوند/ فرهنگ آشنایی بیشتر با کتاب‌های تالیف شده در دماوند ترویج می‌یابد
اخبار دماوند

اجرای طرح کتابخانه‌ای به وسعت شهر در دماوند/ فرهنگ آشنایی بیشتر با کتاب‌های تالیف شده در دماوند ترویج می‌یابد

با اجرای طرح کتابخانه‌ای به وسعت شهر در دماوند، فرهنگ آشنایی بیشتر با کتاب‌های تالیف شده ترویج می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهریاران دماوند؛ محمدهادی کرمانی، مسئول مرکز امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دماوند اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باعث عمق بخشی به شهروندان و جامعه می‌شود و بسیاری از معضلات اجتماعی به واسطه عدم آگاهی و در مسیر آگاهی نبودن ایجاد می‌گردد.

وی گفت: از سویی دیگر، مطالعه باعث می‌شود که ما همواره در مسیر کسب دانایی و توانایی بوده و جامعه‌ای پویا با سلامت روان بالا داشته باشیم.

مسئول مرکز امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دماوند تصریح کرد: از این رو به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مرکز امور فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری دماوند با همکاری ادارات و سازمان‌ها در نظر دارد که فضاهایی را ایجاد کند تا کتاب و موضوع مطالعه را همواره در منظر و دیدار شهروندان قرار دهد.

کرمانی بیان کرد: این برنامه‌ها با عنوان‌های شهر و کتاب، مسجد و کتاب، مدرسه و کتاب، سازمان‌ها و کتاب و اصناف و کتاب در قالب فضاسازی شهری، فضای مجازی، پویش کتاب من، کودک و نوجوان و …. اجرا می‌گردد.

وی ادامه داد: برخی از این طرح‌‌ها، شامل فضاسازی شهری از قبیل نصب بنرهای خلاقانه با موضوع کتاب و نصب المان حجمی یا موقت کتاب با موضوع معرفی کتاب‌های نوشته شده توسط نویسندگان شهری است.

مسئول مرکز امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دماوند با اشاره به اقدامات فرهنگی پیش‌بینی شده در حوزه فضای مجازی افزود: تولیدات محتوایی با موضوع ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب در فضای مجازی، تولید پادکست، تولید پست و استوری جهت انتشار در کانال‌های خبری و فرهنگی و آموزشی، برگزاری مسابقه کتاب از جمله این برنامه‌هاست.

کرمانی گفت: پویش کتاب من (من این کتاب را خواندم…!) از دیگر طرح‌هاست که در زمینه طراحی و توزیع پوسترهایی جهت معرفی کتاب در ادارات و سازمان‌ها (سازمان ها و کتاب)، مدارس، مساجد، بوستان‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری پیش‌بینی شده است.

وی، توجه به کودک و نوجوان را یکی از موضوعات مهم هفته کتاب و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: برای کودکان و نوجوان برنامه‌هایی از جمله معرفی کتاب‌های مخصوص کودک و نوجوان، برنامه قصه گویی برای کودکان و نوجوانان برنامه نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان در نظر گرفته شده است.

مسئول مرکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دماوند تأکید کرد: بدیهی است که کارهای فرهنگی باید تداوم داشته باشد و از این رو، اگر شورایی با نام شورای کتاب تشکیل شود، می‌تواند بسیار راهبردی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *