احداث کمربندی کنارگذر جنوبی گیلاوند از مطالبه جدی مردم است/ عدم وجود کمربندی در گیلاوند و رودهن خسارت‌های جانی و مالی فراوان داشته است‌/ گلایه از کم کاری راهداری و شهرداری دماوند جهت جلوگیری از حوادث تصادفات زنجیره‌ای منطقه گیلاوند
اخبار دماوند

احداث کمربندی کنارگذر جنوبی گیلاوند از مطالبه جدی مردم است/ عدم وجود کمربندی در گیلاوند و رودهن خسارت‌های جانی و مالی فراوان داشته است‌/ گلایه از کم کاری راهداری و شهرداری دماوند جهت جلوگیری از حوادث تصادفات زنجیره‌ای منطقه گیلاوند

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه احداث کمربندی کنارگذر جنوبی گیلاوند از مطالبه جدی مردم است، گفت: عدم وجود کمربندی در گیلاوند و رودهن خسارت‌های جانی و مالی فراوان داشته است‌.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند ، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: روز سه‌شنبه گذشته متاسفانه برای بار چندم شاهد تصادف خطرناک در سرازیری پلیس راه بودیم که بر اثر آن ۲۱ خودرو خسارت دیدند و ۵ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: عدم وجود کمربندی در گیلاوند و رودهن موجب عبور خودروهای سنگین از داخل شهر می‌شود که علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین و تداخل با خودروهای سبک موجب تصادفات خطرناک و خسارت‌های جانی و مالی فراوان شده است‌.

امام جمعه دماوند بیان کرد: وجود بریدگی‌ها و دور برگردان‌های غیر اصولی در بلوار آیت الله خامنه‌ای گیلاوند و بلوار امام خمینی (ره) رودهن باعث ایجاد گره ترافیکی و بروز تصادفات می‌شود.

فتاح دماوندی گفت: اجرا نشدن طرح‌های اصلاح هندسی مصوب شورای ترافیک توسط ادارات مسئول و ترک فعل‌های مربوطه مقدمه ترافیک بیشتر و ناراحتی مردم شده است.

وی ادامه داد: نبود پارکینگ عمومی در سطح شهرستان علی الخصوص در مراکز بزرگ خرید و بازار و نبود پارکینگ ویژه کامیون‌ها از مشکلات شهری ماست.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: اصلاح هندسی دور برگردان‌های موجود، اعم از روبروی ستاد فرماندهی در گیلاوند، سه راهی گیلاوند و ایجاد دوربرگردان‌ اصولی در زیر پل شلمبه و ایجاد دور برگردان اصولی و دارای جان پناه جهت عدم تداخل جریان خودروهای عبوری با خودروهای گردشی مطالبه کارشناسان ترافیک و مردم از شهرداری است.

فتاح دماوندی گفت: عریض نمودن محورهای اصلی از جمله بلوار آیت الله خامنه‌ای به خصوص از ابتدای بلوار شاهد تا پل شلمبه از طریق کم کردن عرض پیاده‌رو در نقاط ممکن از راهکارهای عملیاتی کم کردن ترافیک است.

وی ادامه داد: ایجاد میدان در ورودی شهر گیلاوند قبل از پلیس راه و هدایت خودروها به سمت بلوار شهید سلیمانی (بعثت قدیم) جهت تردد به سمت شهر دماوند و نقاط محلی مطالبه جدی مردم است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: از همه مهمتر احداث کمربندی کنارگذر جنوبی و تکمیل کمربندی غربی از خواسته‌های مهم مردم است که متاسفانه هنوز اقدام لازم انجام نشده و از مسئولین محترم توقع پیگیری تا حصول نتیجه را داریم.

فتاح دماوندی بیان داشت: درباره منطقه حادثه خیز سرازیری پلیس راه قرار بود طبق مصوبه شورای ترافیک از مهر ماه ۹۹ به بعد اقدامات اولیه ای برای کاهش خطرات ناشی از ترمز بریدن وسایل نقلیه سنگین در منطقه گیلاوند انجام شود.

وی گفت: قرار بود سه عدد رمپ فرار ایجاد شود؛ قرار بود تابلو علائم هشدار دهنده کامل شود؛ قرار بود سرعت کاه های مناسب به تعداد لازم نصب شود.

امام جمعه دماوند گفت: قرار بود میدان بزرگی در سرازیری پلیس راه گیلاوند احداث شود و از آنجا راه ارتباطی به بلوار شهید سلیمانی ایجاد شود تا کسانی که قصد عبور از گیلاوند را ندارند و می خواهند به دماوند بروند از آن مسیر خارج شوند.

فتاح دماوندی عنوان کرد: اینکه آن میدان به صورت طبیعی به دلیل ایجاد کاهش اجباری سرعت وسایل نقلیه از بروز تصادفات جانی جلوگیری می کند؛ اما متاسفانه این کار هم در طول این ۳ سال انجام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *