تامین منابع آب پایدار ۲۹ روستای بخش مرکزی دماوند از دلیچای به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

تامین منابع آب پایدار ۲۹ روستای بخش مرکزی دماوند از دلیچای به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران با بیان اینکه تامین منابع آب پایدار ۲۹ روستای بخش مرکزی دماوند از منطقه دلیچای به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: باید ردیف اعتبار ملی برای طرح آبرسانی شهید فخری‌زاده در دماوند تعریف شود و حفر چاه آب شرب با منابع آبی فقیر تنها ۱۰ یا ۱۵ سال جوابگو خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، رحمت اله محمدی در حاشیه نشست بررسی مشکلات چهار روستای بخش مرکزی دماوند اظهار داشت: برای رفع مشکل آب روستاهای بخش مرکزی دماوند باید زیرساخت‌های اصلی فراهم و مشکلات به صورت اساسی رفع شوند که قطعا این مهم در دستور کار است.

وی افزود: در سال ۹۹ شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی یکپارچه شدند که این اتفاق مزیت‌هایی برای روستاها داشت تا طرح‌ها را به صورت جامع و یکپارچه ببینیم؛ طرح‌ها بلافاصله بعد از انتقال به آبفای شهری مطالعه می‌شوند.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران گفت: حدود ۲۹ روستا تحت عنوان طرح شهید فخری‌زاده قرار گرفتند و محل تامین آب پایدار در این منطقه فقط دلیچای است.

محمدی گفت: شهرستان دماوند از منابع آب‌های زیرزمینی بسیار فقیری برخوردار است و حفر چاه با این منابع آبی تنها ۱۰ یا ۱۵ سال جوابگو خواهد بود.

وی ادامه داد: مطالعات در این فاصله زمانی انجام شد و تنها منبع پایداری که می‌توان به آن در طولانی مدت اتکا و طرح را اجرا کرد، همان منطقه دلیچای شهرستان دماوند است که مطالعات آن انجام شده و در دست پیگیری است.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران تصریح کرد: انتظار داریم با حمایت‌های نماینده مردم شریف شهرستان دماوند در مجلس شورای اسلامی ردیف اعتبار ملی برای این طرح بگیریم نه ردیف استانی، زیرا نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح خواهد بود.

محمدی بیان کرد: برنامه کوتاه مدت و میان مدت نیز تا اجرای طرح در دستور کار است، همچنین اصلاح شبکه توزیع آب پیش بینی شده است و کمتر از ۱۰ روز دیگر پیمانکار مربوطه کار را از روستای جابان آغاز خواهد کرد.

وی گفت: در این راستا اصلاح شبکه، فشارشکن، منبع فشاری و احداث مخزن از اولویت‌های اصلی روستاها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *