۳۲۰ نسخه کتاب با اجرای طرح «پیک کتاب» در شهر دماوند امانت داده شد
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

۳۲۰ نسخه کتاب با اجرای طرح «پیک کتاب» در شهر دماوند امانت داده شد

۳۲۰ نسخه کتاب با اجرای طرح «پیک کتاب» توسط کتابخانه‌ عمومی شهر دماوند امانت داده شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، حسین محمدی رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند در این خصوص اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا و توقف خدمت امانت به عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات کتابخانه‌ای و ایجاد عدالت اجتماعی و فرهنگی در میزان دسترسی راحت و کم هزینه مردم به خدمات کتابخانه ای، طرح راه‌اندازی خدمت «تحویل منابع درب منازل» با عنوان “پیک کتاب” توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرستان دماوند انجام شد.

وی افزود: در این طرح اعضای محترم کتابخانه می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۷:۳۰ کتابهای مورد نیاز خود را با توجه به منابع موجود کتابخانه قابل جستجو در سامانه samanpl.ir به‌صورت تلفنی و تماس با شماره ۷۶۳۲۴۴۲۲ از کتابداران کتابخانه کوثر درخواست نمایند.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند گفت: این درخواست‌ها بعد از جمع‌بندی ، آماده‌سازی و بسته بندی شده طی روزهای دوشنبه هر هفته و از طریق همکاران کتابخانه بصورت رایگان به درب منازل درخواست کننده ارسال می شود.

محمدی ادامه داد: هر کدام از اعضا می توانند ۳ نسخه کتاب به مدت دو هفته امانت بگیرند؛ دیگر علاقه‌مندان هم می‌توانند با مراجعه به سامانه samanpl.ir و با تکمیل فرم درخواست عضویت و ثبت در سامانه بصورت مجازی از این طرح بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این طرح که از بهمن ماه ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده است حدودا ۱۶۳ نفر با امانت تعداد ۳۲۰ نسخه کتاب بهره مند شده اند.

با توجه به بازگشایی کامل کتابخانه ها و ارائه خدمات حضوری امیدواریم در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی همه آحاد مردم ضمن عضویت در کتابخانه‌های عمومی از این طرح هم استقبال بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *