۳۱ پلاک شهرستان دماوند در کمیسیون رفع تداخل استان تهران احصا و بررسی می‌شود
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

۳۱ پلاک شهرستان دماوند در کمیسیون رفع تداخل استان تهران احصا و بررسی می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه ۳۱ پلاک شهرستان دماوند در کمیسیون رفع تداخل استان تهران احصا و بررسی می‌شود، گفت:  اجرای طرح کاداستر در شهرستان دماوند برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی باقی مانده است و درخواست‌های مجتمع گاوداری از طریق جهاد کشاورزی حل و تامین زمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، رضا بیانی در نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش‌ مرکزی دماوند  با حضور نماینده مردم شریف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شهرستان دماوند ۲۱ مورد مشکل در حوزه اراضی و منابع طبیعی وجود دارد که امید است بتوانیم این موارد را حل کنیم، در برخی موارد اشکال ازخود ماست و در مواردی دیگر نقشه‌ها از گذشته دارای مشکل هستند.

وی افزود: در شهرستان دماوند ۳۱ مورد پلاک در کمیسیون رفع تداخل وجود دارد، نیاز است بازدیدهای زمینی نیز صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بیان کرد: در کمیسیون رفع تداخل این بررسی‌ها انجام می‌شوند و عکسهای دهه‌های مختلف به عنوان سوابق برای رفع تداخلات مدنظر قرار می‌گیرند، اگر اسناد دیگری نیز وجود داشته باشد احصا شده و بررسی می‌شوند.

بیانی گفت: در شهرستان دماوند از ۱۸۸ هزار هکتار اراضی حدود ۱۵۰ هزار هکتار دارای کاداستر هستند و تقریبا ۳۰ هزار هکتار باقی مانده است که بیشتر به مردم مرتبط است و شاید در این خصوص با مردم بیشتر در تعارض باشیم. در نتیجه تلاش می‌کنیم تعامل بیشتری با مردم داشته باشیم تا با تعارض کمتری در شهریورماه این مهم به اتمام برسد.

وی در خصوص اینکه برخی می‌گویند منابع طبیعی خودش زمین‌خوار است، گفت: باید بگویم که اگر ۸۳ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی داریم که مرتع هستند یا ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی داریم، حفاظت از آنها بر عهده منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بیان کرد: اگر وارث چیزی هستیم که از قبل از انقلاب باید درسال ۵۱ و ۵۲ انجام رسیدگی می‌شد ولی در دهه ۷۰ این کار در کشور کلید خورد باید یکدیگر را تحمل کنیم تا این قضایا حل شوند.

وی گفت: نیاز است با تعامل مثبت با مردم به درخواست‌ها توجه شود، کم و زیاد کردن محدوده طرح‌های مرتع داری براساس سامانه‌ها است و ما چندان به این محدوده ها دست نمی‌بریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تصریح کرد: در خصوص طرح‌های مرتع داری و اشتغال زایی پشتیبانی لازم را به عمل می‌آوریم و ازتولیدات بخش کشاورزی که امنیت غذایی در گرو آن است حمایت می‌کنیم.
روزهای سه شنبه در تهران جلسات ملاقات مردمی تشکیل می‌شود و کشاورزان می‌توانند برای عنوان مشکلات خود حضور یابند.

بیانی ادامه داد: رفع مشکلات حوزه سند کاداستر اراضی ملی نیاز به تشکیل کمیته و صورت جلسه و مباحث حقوقی دارد و موارد استثنا نیاز به کمیسیون خاص خود دارد.

وی عنوان کرد: درخواست‌های مجتمع گاوداری اگر از طریق جهاد کشاورزی حل و زمین مشخص و ابلاغ شود معطل نمی کنیم و آنرا محقق می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *