۱۳ درصد از اعتبارات استان تهران برای طرح هادی روستایی به شهرستان دماوند اختصاص یافت
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

۱۳ درصد از اعتبارات استان تهران برای طرح هادی روستایی به شهرستان دماوند اختصاص یافت

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با بیان اینکه ۱۳ درصد از اعتبارات استان تهران برای طرح هادی روستایی به شهرستان دماوند اختصاص یافت، گفت: بازنگری طرح هادی روستای سربندان با ۱۸۲ خانوار در دست اجراست و ۴.۵ هکتار زمین در روستاهای آیینه‌ورزان و زان در طرح هادی جدید الحاق شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، غلامرضا صالحی در نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش‌ مرکزی دماوند  با حضور نماینده مردم شریف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، ۲۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی برای طرح هادی روستایی استان تهران داشتیم و این رقم در اعتبارات ملی نیز ۳۰ میلیارد تومان بود لذا کل اعتبارات به حدود ۵۰ میلیارد تومان رسید که بخشی از آن نیز اوراق سه ساله بوده است.

وی افزود: ۱۳ درصد از این اعتبارات به شهرستان دماوند اختصاص داده شد که بالاترین رقم در بین شهرستان‌های استان است، حدود ۱۱.۵ میلیارد تومان اعتبار به روستاهای شهرستان دماوند تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران بیان کرد: موضوع سهمیه قیر نیز بدون محدودیت تخصیص می‌یابد و هر روستایی که نیاز داشته باشد می‌تواند از محل اعتبارات ارزش افزوده فعالیت عمرانی در روستا انجام دهد.

صالحی ادامه داد: ۱۳ درصد اعتبار مذکور را اگر بین ۹ شهرستان‌ تقسیم کنیم حدود ۳.۵ میلیارد می‌شود اما ۱۱.۵ میلیارد تخصیص داده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: بازنگری طرح هادی روستای سربندان با ۱۸۲ خانوار در دست اجراست و نقشه ها تایید شده است، روستاهای چشمه‌ها، دشتک، لیپشت، اتابک و گلاهک در حال نقشه برداری هستند، همچنین روستاهای مومج، سربندان و دهنار در دست بازنگری و تایید وضع موجود می‌باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران بیان داشت: طرح هادی روستاهای جابان، کالدشت و حصار بالا در کمیته تصویب مطرح هستند و روستاهای بیدک، چنار شرق و زان در نوبت تصویب کارگروه استانی قرار دارند.

صالحی گفت: بسیاری از روستاهای دیگر که جمعیت کمی دارند نیز به کمیته برنامه ریزی شهرستان می‌روند که در صورت تصویب تلاش می‌کنیم از محل اعتبارات ملی ۱۴۰۱ و استانی و منابع بنیاد مسکن در نوبت رسیدگی و نقشه برداری جهت بازنگری طرح هادی روستا قرار دهیم.

وی بیان داشت: در خصوص زمین نیز در آیینه ورزان ۲.۵ هکتار و در زان ۲ هکتار زمین در طرح هادی جدید الحاق شده است که بلافاصله تفکیک و قابل واگذاری خواهند شد. زمین‌هایی که واگذار نمی‌شوند خارج از طرح هادی هستند که اگر تصویب شوند قابل تفکیک و واگذاری به اهالی روستا می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اشاره به جمعیت و اتباع گفت: ملاک ما سرشماری مرکز آمار ایران است اما ارقامی که مرکز آمار ارائه داده است با واقعیت مغایرت دارد که از این حیث با مشکلاتی مواجه هستیم.

صالحی ادامه داد: داخل طرح‌های هادی برخی زمین‌ها کاربری باغ و زراعی دارند که درخواست‌ها در قالب کمیسیون استانی قابل حل هستند و مشکلی برای تغییر کاربری نداریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران تصریح کرد: تغییر کاربری تمام زمین‌های داخل محدوده طرح‌های هادی روستایی اعم از فضای سبز و بعضا آموزشی و زراعی و… امکان پذیر است و ربطی به بازنگری طرح‌ها ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *