یادواره ۴۰ شهید پاسدار شهرستان دماوند همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر
اخبار رودهن نشریه البرزشرقی

یادواره ۴۰ شهید پاسدار شهرستان دماوند همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر

یادواره ۴۰ شهید پاسدار شهرستان دماوند، عصر امروز در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) شهر رودهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، در این مراسم یادواره، جمعی از مسئولان شهرستان دماوند، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاها، بسیجیان، روحانیون، فرهنگیان و به‌ویژه خانواده معظم شهدا و جانبازان و جمع کثیری از مردم نیز حضور داشتند.

در این مراسم سردار حاج علی فضلی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و یادگاران ارزشمند دفاع مقدس به عنوان مهمان ویژه در خصوص مقام شامخ شهدا و خانواده شهدا سخنرانی و به بیان خاطرات عملیات‌های آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام پرداخت.

همچنین حاج داوود شفیعی مداح اهل بین نیز مدیحه سرای نمود.

سردار علی فضلی، از فرماندهان دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است اظهار داشت: در بحث اشتغال، وضعیت اقتصادی و معیشت مردم باید ورود کنیم و اجازه ندهیم به مردم فشار وارد شود.

وی افزود: امروز مسئولان باید در نوکری و خدمت به مردم و دین خدا از همه ظرفیت خود مایه گذاشته و باید این فشار روانی از روی مردم کاهش یابد.

سردار فضلی با اشاره به عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران در عملیات بیت المقدس به همه اهداف خود دست یافت و ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی ایران در این عملیات آزاد شد.

وی تصریح کرد: به اسارت در آمدن ۲۰ هزار و ۴۰۰ نیروی عراقی، کشته و زخمی شدن ۱۶ هزار نفر از آن‌ها و باقی‌ماندن مقدار زیادی از سلاح و تجهیزات در خرمشهر ماحصل عملیات بیت المقدس بود.

این فرمانده دفاع مقدس تاکید کرد: تجهیزات و سلاح‌های باقی‌مانده دشمن در خرمشهر به میزانی بود که ایران را تا ۶ ماه بی‌نیاز از تسلیحات کرده بود.

وی با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه دست‌بردار نخواهد بود خاطر نشان کرد: در حدود ۲۴ ساعت گذشته نیز شاهد ترور ناجوانمردانه و به شهادت رسیدن یکی از مدافعان حرم در شهر تهران بودیم که این امر بیانگر اوج عصبانیت دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی، امام جمعه رودهن نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به زنده نگه داشتن یاد شهدا و ویژگی های آن‌ها محتاج است.

وی افزود: ویژگی هایی همچون ایمان، ولایت‌پذیری، توکل، اتکا به خدا، ایثار، جهاد و مقاومت، دفاع از ارزش ها و وطن دوستی که حیات جامعه ما در گرو آن‌ها بوده و جامعه ای پویا خواهد بود که ارزش ها و فضیلت ها در آن زنده باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی است در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی که هم در زمان خود سرنوشت ساز بود و هم در مسیر انقلاب همواره درس آموز و پیش برنده است.

امام جمعه رودهن تاکید کرد: این حماسه حاصل اعتماد به خدا، اتحاد نیروهای مردمی و بسیج و تدابیر فرماندهان مجاهد آن دوران بود و ویژگی هایی دارد که عامل پیشرفت جامعه ما خواهد بود.

حسینی گفت: شهدا با خون مقدس خود درخت ارزش ها را ماندگار کرده و به جامعه ما حیات معنوی بخشیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *