جواب سربالا دادن و بی توجهی به تقاضای مردم در شأن مسئول نظام اسلامی نیست
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

 جواب سربالا دادن و بی توجهی به تقاضای مردم در شأن مسئول نظام اسلامی نیست

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه تا زمانی که قانون ساخت مسکن به روزرسانی نشده متولیان باید با مردم مدارا کنند، گفت: جواب سربالا دادن و بی توجهی به تقاضای مردم در شأن مسئول نظام اسلامی نیست.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: روز دختر را به همه دختران ایران و شهرستان دماوند تبریک عرض می کنم و برای همه آنها آرزوی موفقیت و خوشبختی دارم.

وی افزود: دور بودن از گناه ، حفظ عفاف وحجاب، شناخت دین و عبادت خالصانه خدای متعال، ولایت مداری و بصیرت خصوصیاتی است که دختران گرامی ما می توانند از حضرت معصومه سلام الله علیها الگو بگیرند.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: بنابر نظر مؤکد مقام معظم رهبری ” نمایندگان باید ساده زیست، مسئولیت‌پذیر، مردمی، بدور از تبعیض و فساد و دنبال حل مشکلات اساسی کشور باشند.

فتاح دماوندی بیان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان فرمودند “مصلحت شما را می خواهم، واقعا  نباید دخالت کنید در انتصابات”.

وی ادامه داد: استفاده از نظر مشورتی نماینده مجلس فرق میکند با فشار آوردن برای اینکه شخصی را در مسئولیتی قرار دهند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: ما در خطبه آذر ماه سال گذشته به مناسبت روز مجلس تذکر دادیم که سهم خواهی از دولت در تعیین مسئولین خلاف نظر رهبری است اما برخی آقایان ناراحت شدند که چرا گفتید.

فتاح دماوندی ادامه داد: شاهد درست بودن تذکر ما کلام رهبری است که دوباره مؤکدا درباره عدم دخالت نمایندگان در انتخابات سفارش کردند، اما برخی نمایندگان در تعیین دهیار هم دخالت می کنند.

وی گفت: شما اگر در انتخاب رئیس فلان اداره یا شهردار یا دهیار فشار آوردید و مردم عملکرد خوبی از آنها ندیدند، کم کاری‌ها و نارضایتی مردم به پای شما هم نوشته می‌شود.

امام جمعه شهرستان دماوند عنوان کرد: همه مسئولین باید به وظایف اصلی خود بپردازند و از اشتغال به کارهای غیر مرتبط خودداری کنند.

فتاح دماوندی افزود: جامعه ما با معضل بیکاری ، اعتیاد ، طلاق سرقت و گرانی مواجه است، اینها مسائل مهم شهرستان دماوند هم هست.

وی اضافه کرد: مردم از افزایش چند برابری اجاره مسکن نگران هستند، چه کسی پاسخگوی مشکل کمبود مسکن و گرانی آنها است؟

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: تا زمانی که قانون ساخت مسکن به روز رسانی نشده و نیازهای جدید مردم در آن لحاظ نشده، متولیان و مسئولین باید انعطاف به خرج دهند و بامردم مدارا کنند.

فتاح دماوندی ادامه داد: حل مشکلات مردم نیاز به مشورت دارد، اداره شهرستان نیاز به همفکری دارد با استبداد وخود رأیی کارها اصلاح نمی شود.

وی تصریح کرد: اگر این مردم نباشند ،اگر آنان از ما راضی نباشند، دیگر نه انتخاباتی در کاراست، و نه راهپیمایی، مردم پشتوانه نظام اند، باید با آنها مدارا کنیم و آنها را راضی نگه داریم.

امام جمعه شهرستان دماوند  بیان کرد: جواب سربالا دادن و، گوش ندادن به حرف مردم و بی توجهی به تقاضای مردم در شأن مسئول نظام اسلامی نیست.

فتاح دماوندی تصریح کرد: مردم مسئول خوب و بد را از هم تشخیص میدهند و قدردان خوبان وخدمتگزاران هستند و بحمدالله مسئول خوب کم نداریم.

وی گفت: مصیبت از دست دادن جمعی هموطنان در آبادان که در حادثه فرو ریختن ساختمان جان خود را از دست دادند، را به هموطنان آبادانی تسلیت می گوییم.

امام جمعه دماوند گفت: در نماز جمعه چند بار درباره احتمال وقوع زلزله و خطر بناهای غیر مقاوم برای شهروندان در شهرستان تذکر دادیم، از فرمانداری محترم تقاضا داریم گزارشی از این موضوع در نماز جمعه ارائه کنند.

فتاح دماوندی گفت: توجه دقیق و سخت گیری در استحکام ساختمان برای پیشگیری از بروز حوادث و خطرات جانی و مالی، وظایف شهرداری ها و دهیاری ها را سنگین می کند.

وی تاکید داشت: قرار بود شهرداری ها و دهیاری ها ساختمان های فرسوده و غیر مقاوم را شناسایی کنند و با همکاری ادارات مرتبط و بانک‌ها، تسهیلات لازم برای نوسازی و مقاوم سازی آن ساختمان ها در اختیار مالکین قرار دهند و تا حصول نتیجه پیگیری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *