امروز ۳۰ درصد از جنگ دشمن با کشورمان جنگ نرم است
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

امروز ۳۰ درصد از جنگ دشمن با کشورمان جنگ نرم است

جانشین معاون آموزش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز ۳۰ درصد از جنگ دشمن با کشورمان جنگ نرم است، گفت: نباید گوشمان به رسانه‌های بیگانه، تحریف و شایعه سازی و دروغ‌های آنها باشد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن فرقانی در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح شهرستان دماوند به‌مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر دارای ابعاد معنوی، اعتقادی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی است لذا ضرورت دارد در رابطه با اهمیت خرمشهر در دوران دفاع مقدس مطالعات و تامل بیشتری داشت.

وی افزود: بعد از فتح خرمشهر امام راحل پیامی را صادر کرد مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، ضرورت و حساسیت پیام این بود که در دوران بنی صدر نگاه ارتش در برخورد با دشمن یک نگاه کلاسیک با توان نظامی سه به یک بود، اما دشمن ما هفت برابر ما توان رزمی داشت لذا در رویکرد کلاسیک جنگ، خرمشهر با این توان نظامی اندک به هیچ وجه نباید آزاد می‌شد.

جانشین معاون آموزش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: با کمک خداوند در طراحی‌های عملیات گوناگون در دوران دفاع مقدس، طی یک بازه زمانی ۹ ماهه تمامی مناطق اشغال شده توسط دشمن را آزاد می‌کردیم.

فرقانی ادامه داد: علت اینکه گفته می‌شود خرمشهر را خدا آزاد کرد این است که وقتی می‌خواستیم وارد خرمشهر شویم نیروهای نظامی ما همه تحلیل رفته و تلفاتی را متحمل شده بودیم و در عملیات‌های قبل تعداد نیروها به حداقل رسیده بودند.

وی تصریح کرد: یکی از لشکرهای ایرانی تنها ۶۵۰ نفر نیرو داشت و هنگام ورود به خرمشهر با ۱۹ هزار عراقی مواجه شد. حدود ۱۴ هزار نفر فقط در خرمشهر و ۵ هزار نفر در دشت آزادگان اسیر شدند.

جانشین معاون آموزش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: مجموع اسرای عراقی در عملیات خرمشهر ۱۹ هزار نفر بود و ۱۶ هزار نفر از نیروهای دشمن را نیز کشتیم و کل ارتش عراق در این منطقه نابود شد.

جانشین معاون آموزش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مفهوم خرمشهر را خدا آزاد کرد باید خوب دقت کرد، این مفهوم باعث شد که عزت و اقتدار و عظمت و امنیت کشور در فتح خرمشهر کلید بخورد.

فرقانی اظهار داشت: در جنگ تحمیلی عراق و ایران که ۲۴۰ هزار شهید را تقدیم کردیم در واقع ۲ درصد از جنگ،‌ جنگ نظامی و ۹۸ درصد جنگ غیرنظامی بود؛‌ اما امروز ۳۰ درصد از جنگ دشمن با کشورمان جنگ نرم، ۶۵ درصد جنگ تحریم، ۳ درصد جنگ روانی و ۲ درصد جنگ نظامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید گوشمان به رسانه‌های بیگانه و تحریف و شایعه سازی و دروغهای آنها باشد، افزود: در جنگ تحمیلی خرمشهر آزاد کردیم اما امروز خرمشهر ما خرمشهر نظامی و جغرافیایی نیست بلکه خرمشهر اعتقادی، باوری، وفاداری و ذهنی است.

جانشین معاون آموزش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: برگزاری سالگرد آزادسازی خرمشهر بعد از سال‌های متمادی به این منظور است که دفاع همچنان باقی است و دشمن هنوز دست از تحمیل اراده‌اش بر علیه نظام ما برنداشته است.

فرقانی عنوان کرد: امروز یاری خدا و دست الهی در اعتقاد و باور ما تعریف می‌شود و بایستی در مسیر نظام و حرکتی که انقلاب اسلامی و شهدا و ارزشها تبیین می‌شود گام برداریم و در این مسیر فریب نخوریم.

وی بیان کرد: افتخار ما این است که در دفاع مقدس شهید و جانباز و اسیر داریم و مشکلات را تحمل کردیم اما کوتاه نیامدیم، امروز در جنگ شناختی و ترکیبی و ترور شخصیت‌ها هستیم و باید مقاومت و ایستادگی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *