تکمیلی
اخبار

تکمیلی

‌ مشکل اصلی در تغییر کاربری زمین های کشاورزی نداشتن توجیه اقتصادی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:‌ مشکل اصلی در تغییر کاربری زمین های کشاورزی نداشتن توجیه اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان در خصوص بحث توجیه اقتصادی اظهار داشت: اگر باغی توجیه اقتصادی داشته باشید هیچ گاه قطعه قطعه نشده که به فروش نمی رسد؛ متاسفانه یکی از مهم ترین مشکلات ما در بحث تغییر کاربری زمین ها نداشتن توجیه اقتصادی است.

وی ادامه داد: در تمام دنیا بخش کشاورزی اصلی ترین یارانه بگیر دولت است؛ مثلا در ترکیه ۳۵ درصد از پول کشاورزی به صورت یارانه به کشاورز داده می شود تا اگر ضرر و زیانی بوده جبران شود، اما در ایران تنها ۷ درصد تعلق می گیرد که بسیار کم است و این طبیعی است که کشاورزان با پول فروش زمین به سود برسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص مشکلات نهاده در استان بیان کرد: خوشبختانه توانسته ایم ۹۰ درصد از نهاده استان را تامین کنیم و در حال حاضر پخش نهاده به صورت اتوماتیک وار است؛ در خصوص گران فروشی نهاده با ارز ۴۲۰۰ به تولید کنندگان داده می شد و انتظار می رفت تا مرغداران در قیمت همکاری کنند.

ذوالفقاری تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در بحث تامین نهاده استان تهران این است که تعداد دام موجود با تعداد دام های پروانه دار مطابقت نمی کند؛ میزان نهاده ای که به جهاد استان تعلق می گیرد براساس دام موجود نیست بلکه براساس تعداد پروانه های ثبت شده است.


در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *