صدور اخطاریه محیط زیستی برای وضعیت پساب ناحیه صنعتی آیینه‌ورزان دماوند
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

صدور اخطاریه محیط زیستی برای وضعیت پساب ناحیه صنعتی آیینه‌ورزان دماوند

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند از صدور اخطاریه محیط زیستی برای وضعیت پساب صنعتی ناحیه آیینه‌ورزان خبر داد و گفت: با توجه به شکایت کشاورزان مدیریت ناحیه صنعتی آیینه ورزان باید نسبت به اصلاح سیستم تصفیه اقدام کند و فعال کردن سیستم تصفیه مرکزی بر عهده مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، نقی میرزاکریمی در نشست خبری با خبرنگاران در رابطه با تصفیه خانه ناحیه صنعتی شهرستان دماوند اظهار داشت: سیستم تصفیه فاضلاب ناحیه صنعتی آیینه ورزان دماوند مورد تایید محیط زیست نبوده و نیست و اخطاریه‌های محیط زیست برای آن صادر شده است.

وی افزود: طی نشستی در ابتدای سال با حضور مسئولان مربوطه شهرستانی و استانی مصوب شد که ظرف مدت ۴۵ روز ناحیه صنعتی آیینه ورزان نسبت به اصلاح سیستم تصفیه اقدام کند که با استانداردهای زیست محیطی هم خوانی داشته باشد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند ادامه داد: مهلت ۴۵ روزه گذشته و هفته آینده کارشناسان از ناحیه صنعتی آیینه ورزان بازدید خواهند کرد، در صورتی که اقدام موثری انجام نشده باشد و همچون گذشته پساب این مجموعه وارد اراضی زیردست شود و شکایت اهالی منطقه را شاهد باشیم، اعلام جرم می‌شود و از طریق مراجع قضایی اقدام قانونی صورت می‌گیرد.

میرزاکریمی گفت: برخی مکاتبات توسط شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شده که اخطاریه به صنعت‌های دارای پساب داده شده و آنها باید پیش تصفیه داشته باشند، نظارت نیز بر عهده خود مدیریت شهرک‌های صنعتی است که در صورتی که انجام نشود از سیستم تصفیه شهرک قطع می‌شود و اداره محیط زیست اعلام جرم می‌کند اما فعال کردن سیستم تصفیه مرکزی بر عهده مدیر شرکت می‌باشد.

*ارتقای بخشی از منطقه شکار ممنوع کوه سفید به منطقه حفاظت شده یکی از رویکردهای اداره محیط زیست دماوند است/ نبود منطقه حفاظت شده باعث تخریب محیط زیست شهرستان دماوند از سوی معادن می‌شود

وی تصریح کرد: ارتقای بخشی از منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند به منطقه حفاظت شده یکی از رویکردهای اداره محیط زیست دماوند می‌باشد که درخواست آن به مسئولان اعلام شده است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند بیان داشت: در این اقدام تلاش داریم کم تعارض‌ترین مناطق را به منطقه حفاظت شده ارتقا دهیم که بازدیدهای میدانی لازم انجام شده و در اداره کل محیط زیست استان در دست اصلاحات است.

میرزاکریمی گفت: نبود منطقه حفاظت شده در دماوند باعث می‌شود فشار معادن به این شهرستان وارد شود، این مهم محیط زیست را در خارج از مناطق چهارگانه محدود کرده و استعلام گیری ممکن نیست.

وی بیان کرد: مشکل مذکور باعث رشد تعداد معادن در شهرستان شده است که هم منطقه را تخریب می‌کند و آسیب‌ها و شکایات را شاهد هستیم.

*پاسگاه دریاچه تار دماوند مکان یابی جدید شده تا مسیرهای فرعی بسته شوند/ احداث پاسگاه محیط‌بانی رودافشان ضروری است

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: احداث دو پاسگاه محیط بانی در دستور کار می‌باشد و در حال جانمایی زمین‌هایی برای تملک آن هستیم، مخصوصا در منطقه دریاچه تار پاسگاه موجود از لحاظ مکان یابی مناسب نیست و فقط یک ساختمان نگهبانی محسوب می‌شود.

میرزاکریمی ادامه داد: پاسگاه در ورودی دریاچه مکان یابی شده تا مسیرهای فرعی بسته شوند و گیت و پارکینگ دیده شود که هر کسی کنار دریاچه نرود و مدیریت آن متمرکز باشد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان دماوند تصریح کرد: در رودافشان که جزو اثر طبیعی ملی است نیز مصوبه داریم و باید پاسگاه محیط بانی در آن ساخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *