ضرورت مقاوم سازی ۳۲ مدرسه قدیمی در دماوند
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

ضرورت مقاوم سازی ۳۲ مدرسه قدیمی در دماوند

فرماندار شهرستان دماوند با بیان این که تکمیل فضاهای آموزشی در مسکن های مهر دماوند و رودهن در اولویت است، گفت: ۳۲ مدرسه قدیمی در دماوند باید مقاوم سازی شوند.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، ظهر روز پنج شنبه، نشست هماهنگی و برنامه ریزی املاک و پروژه های عمرانی، آموزشی و پرورشی شهرستان دماوند با حضور رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند، سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم شریف شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، رخشانی مهر، معاون وزیرآموزش و پرورش، بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه بخش رودهن،بخشدار رودهن،جمعی از مسئولین و خیرین شهرستان در سالن جلسات اردوگاه سید الشهدا شهر آبعلی برگزار شد.

در این نشست مسئولان شهرستان به احصای مشکلات عمرانی و نوسازی مدارس پرداخته و میزان جذب اعتبارات در خصوص انجام پروژه آموزشی،پرورشی و ساخت مدارس در شهر دماوند و بخش رودهن را بررسی نمودند.

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند در جلسه‌ شوراهای آموزش و پرورش دماوند، رودهن و فیروزکوه که بعدازظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در آبعلی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: با هماهنگی نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی امروز میزبان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و دیگر مسئولان جهت رفع مشکلات آموزشی در شهرستان دماوند بودیم که طبق برنامه ریزی ها اکثر این مشکلات در آینده نزدیک حل خواهد شد.

وی افزود: اصلی ترین مشکل آموزشی در شهرستان دماوند، تکمیل فضاهای آموزشی در مسکن های مهر است و با توجه به رشد جمعیتی این مناطق، هر چه سریعتر باید این مشکلات برطرف شود.

طاهرخانی به مشکلات آموزشی در دماوند اشاره و تصریح کرد: هنرستان تربیت بدنی ویژه دختران در منطقه احداث می شود که امروز خشت گذاری آن در سربندان انجام شد.

فرماندار دماوند با بیان این که احداث مدرسه ۱۲  کلاسه دخترانه در محله روح افزا دماوند یکی دیگر از مصوبات امروز بود، اضافه کرد: در دماوند ۳۲ مدرسه فعال اما قدیمی ساز وجود دارد که باید در آینده نزدیک این مدارس مقاوم سازی شوند.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره) هم در چند طرح نیمه ورود کرده و امیدواریم هر چه سریعتر این طرح آماده شود.

طاهر خانی اضافه کرد: سه مدرسه نیمه تمام امام صادق با پیشرفت ۳۰ درصد، مدرسه ۱۵ خرداد با پیشرفت ۷۰ درصد و مسکن مهر دماوند با پیشرفت ۹۰ درصد آماده است که می بایست با ورود سازمان نوسازی آموزش و پرورش این مدارس تکمیل تا دانش آموزان از مهرماه بتوانند از آن بهره مند شوند.

فرماندار دماوند به مشکلات آموزشی در بخش رودهن اشاره کرد و گفت: مسکن مهر مهرآباد، حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند و در حالی که تا این لحظه ۸ زمین جهت ساخت فضاهای آموزشی تحویل داده شده است، اما متأسفانه یک مدرسه در مسکن مهر مهرآباد ساخته و یک مدرسه دیگر هم با پیشرفت ۳۰ درصدی منتظر حمایت مسؤولان نوسازی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: برخی از مدارس رودهن مانند دانش دچار مشکلات زیادی هستند که حتما در این مدرسه باید تخریب و بازسازی انجام شود، زیرا که سلامت دانش آموزان در اولویت است.

طاهرخانی تصریح کرد: برخی دیگر از مدارس رودهن با مشکلات داخلی از جمله گرمایشی و سرمایشی روبرو هستند که امیدواریم این مشکلات با کمک خیران و ورود سازمان نوسازی آموزش و پرورش در آینده نزدیک حل شود.

وی افزود: در آبعلی و برخی از روستاهای رودهن مانند جورد و آردینه با مشکلات آموزشی روبرو هستیم و با هماهنگی هایی که با نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی کشور و دیگر مسؤولان داشتیم، مقرر شد این مشکلات هر چه سریعتر مرتفع تا در سال تحصیلی جدید، با مدارس و امکانات بهتری دانش آموزان بتوانند دوران تحصیلات خود را سپری کنند.

در ادامه روسای آموزش و پرورش شهرستان های دماوند و فیروزکوه و بخش رودهن مشکلات خود را مطرح و مقرر شد در آینده نزدیک این مشکلات بررسی و حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *