اختصاص ۱۰ هزار مترمربع زمین آموزشی در روستای سربندان برای احداث تنها هنرستان تربیت‌بدنی دخترانه شرق استان تهران
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

اختصاص ۱۰ هزار مترمربع زمین آموزشی در روستای سربندان برای احداث تنها هنرستان تربیت‌بدنی دخترانه شرق استان تهران

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند  از اختصاص ۱۰ هزار مترمربع زمین آموزشی در روستای سربندان برای احداث تنها هنرستان تربیت‌بدنی دخترانه شرق استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، زهرا طاولی در حاشیه آیین کلنگ‌زنی و خشت‌گذاری احداث یک واحد آموزشی هنرستان تربیت‌بدنی در روستای سربندان با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: روستای سربندان با قرارگیری در جوار روستاهایی همچون آینه ورزان و خسروان و نیز خوش نشین بودن منطقه، دارای زمین‌هایی با قیمت بسیار بالا است.

وی افزود: با شرایط موجود تهدیدی وجود دارد و وقتی از زمینی با وسعت ۱۵ هزار مترمربع تنها ۵۰۰۰ مترمربع زیرساخت دو مدرسه قرار گرفته است، لذا ۱۰ هزار مترمربع باقیمانده ممکن است موجب سواستفاده زمین‌خوارانی قرار گیرد که دغدغه امروز ما را ندارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: از سوی دیگر طی چند سال اخیر علاقمندی و تمایل و توانمندی دانش‌آموزان دختر به رشته تربیت بدنی که در این منطقه وجود نداشته را شاهد هستیم، اما حتی یک سالن ورزشی چند منظوره و پیست دو و میدانی یا استخر مناسب برای این دانش آموزان نداشتیم تا مورد استفاده هنرجویان و نیز دیگر شهروندان قرار گیرد.

طاولی ادامه داد: با توجه به رفت و آمد افراد خوش نشین به این مناطق و روستاهای اطراف می‌توان از این مجموعه‌های ورزشی درآمدزایی کرد، برای چشم انداز ۵ سال آینده نیز اتصال روستاهای بسیار خوب و خوش نشین را در کنار هم خواهیم دید، کما اینکه تراکم بافت شهری مرتبا رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: براساس اصرار بسیار دختران دانش‌آموز به اضافه شدن رشته تربیت بدنی دختران باید به این مهم توجه کرد، علیرغم اینکه مجوز این رشته برای ۲۸ مهرماه صادر شد، دانش آموزان پایه دهم با انگیزه بسیار محکم همچنان مصر بوده و تغییر رشته ندادند و پایه دهم تربیت بدنی دختران زمینه هنرستان فنی و حرفه‌ای زینبیه شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر ۲۵ نفر پایه دهمی هستند و قطعا نه تنها دانش آموزان دماوند بلکه دانش آموزان رودهن، فیروزکوه و پردیس نیز از این هنرستان استقبال خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *