لزوم ساماندهی نحوه دریافت زکات و فطریه در شهرستان دماوند
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

لزوم ساماندهی نحوه دریافت زکات و فطریه در شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در این شهرستان خبر داد و بر ساماندهی نحوه دریافت زکات و فطریه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند،  رضا طاهرخانی نامگذاری روز جهانی قدس، این حرکت تاریخی، ماندگار و به یاد ماندنی امام راحل (ره) را حرکتی ژرف، ماندگار و ستودنی برشمرد و اظهار داشت: روز جهانی قدس تنها منوط به ابعاد ایران اسلامی نیست، بلکه در سایر کشورهای اسلامی و در میان سایر آزادگان و جوانمردان عالم در اقصی نقاط جهان با شکوه برگزار می‌شود تا در یک روز همه نگاه‌ها متوجه اشغالگری رژیم کودک‌کش صهیونیستی شود.

وی با بیان اینکه برای حضور حداکثری مردم باید تمهیدات لازم و کارآمد اندیشیده و عملیاتی شود، افزود: حضور حداکثری مردم در برگزاری هر چه با شکوهتر راهپیمایی روز جهانی قدس از جایگاه ممتاز، ویژه و تاثیربخشی برخوردار است.

فرماندار دماوند با تاکید بر لزوم دعوت از حضور دشمن شکن مردم برای شرکت فعال و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس عرصه‌ای بی بدیل برای اتحاد و یکپارچگی قدرت و صلابت امت اسلام است.

طاهرخانی بر لزوم برپایی منسجم راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: هماهنگی های لازم برای برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان دماوند انجام شده است.

وی از آحاد مردم عزیز و فهیم شهرستان دماوند دعوت کرد تا با حضور پرشکوه و حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و انزجار خود را از نظام منحوس سلطه جهانی اعلام کنند و تجدید بیعتی قاطع و آگاهانه با آرمان‌های متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و پیروی پویا و مستمر از منویات داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشته باشند.

فرماندار دماوند با اشاره به اهمیت ساماندهی نحوه دریافت زکات و فطریه در شهرستان دماوند بیان کرد: متولی اصلی جمع‌آوری زکات و فطریه کمیته امداد امام خمینی(ره) است و نهاد های خصوصی فعال در این زمینه باید با تایید شورای زکات شهرستان دماوند نسبت به جمع آوری زکات و فطریه اقدام نمایند.

طاهر خانی در پایان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در رابطه با اهدای خمس و زکات گفت: نیازهای خانواده های آسیب پذیر در جامعه اسلامی از طریق پرداخت خمس و زکات تامین می شود و باید همه ما در ادای این فرایض سهیم باشیم که گام اول در این زمینه فرهنگ سازی است و در این راستا می توان از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز بهره برد، و باید از ظرفیت‌های ادارات نیز در راستای تبلیغ ادای فریضه زکات استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *