جمعیت رودهن درحال افزایش اما امکانات آموزشی محدود است
اخبار رودهن نشریه البرزشرقی

جمعیت رودهن درحال افزایش اما امکانات آموزشی محدود است

نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کمبود فضاهای آموزشی را باید جدی گرفت، گفت: رشد جمعیتی رودهن به ویژه در مسکن مهر بسیار بالا و امکانات و فضاهای آموزشی بسیار کم است.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان های فیروزکوه، دماوند و منطقه رودهن ظهر امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و دیگر مسئولان برگزار شد.

سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: اولویت آموزشی در منطقه را باید در رودهن اجرایی کنیم، سپس در دماوند و فیروزکوه طرح ها اجرایی شود، زیرا رشد جمعیتی در رودهن بالا است.

وی گفت: در مسکن مهر مهرآباد رودهن، جمعیت روز به روز پیشرفت می کند، اما امکانات و فضاهای آموزشی بسیار کم است.

رسولی نژاد تصریح کرد: با وجود ویروس کرونا زمان مورد نیاز در دو سال گذشته را از دست دادیم اما تلاش خواهیم کرد، در همین فرصت باقی مانده اقدامات خوبی به ویژه در موضوع فضاهای آموزشی داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات کمبود فضاهای آموزشی در رودهن، مراجعه والدین دانش آموزان از شهر بومهن است که مردم این شهر اشتیاق زیادی دارند تا فرزندانشان در رودهن ادامه تحصیل دهند و از اصلی ترین مشکلات است.

رسولی نژاد خاطر نشان کرد: امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، از پروژه ها و مدارس نیمه تمام بازدید انجام شد و مقرر گردید با کمک مسؤولان منطقه، پروژه های نیمه تمام آموزشی در فیروزکوه، دماوند و رودهن برطرف شود.

وی ادامه داد: این پروژه ها به کارشناسی های بیشتر نیاز دارد اما با هماهنگی هایی که انجام دادیم قرار شد بخشی از پروژه ها تا مهرماه سال جاری و بخش دیگر تا سال آینده آماده و تحویل آموزش و پرورش های سه شهر شود.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن نیز در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع) و تشکر از حمایت های مسؤولان برای نوسازی فضاهای آموزشی، اظهار کرد: اصلی ترین مشکلات فضاهای آموزشی در رودهن مربوط به زیر ساخت ها است‌.

وی افزود: زیر ساخت ها در مسکن مهر مهرآباد رودهن نیز دچار مشکلات زیادی است و امیدواریم مسئولان علاوه بر فضاهای آموزشی شهرها به مشکلات مسکن مهر هم رسیدگی کنند.

حسینی تصریح کرد: نه تنها رودهن بلکه دیگر شهرها از جمله آبعلی و مهرآباد با افزایش جمعیت رو برو است و باید به فکر مشکلات آموزشی بخش رودهن باشیم که این دانش آموزان، سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه بخش رودهن گفت: اقدامات خوبی در دولت مردمی آیت‌الله رییسی انجام شده است و امیدواریم رئیس جمهور و دیگر مسؤولان امر به آموزش و پرورش و مشکلات آن بیشتر اهمیت دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *