خسارت ۸ میلیارد تومانی ناشی از سیل به عشایر شهرستان دماوند
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

خسارت ۸ میلیارد تومانی ناشی از سیل به عشایر شهرستان دماوند

مسئول امور عشایری شهرستان دماوند گفت: حدود هشت میلیارد تومانی خسارت ناشی از سیل به عشایر شهرستان دماوند وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، مجید خدابخش در این خصوص اظهار داشت: حدود ۱۶۰ کیلومتر راه عشایری از کوه قره قاج تا لار پلور تخریب شده است که توسط اداره امور عشایر دماوند درحال بازگشایی می‌باشد.

وی افزود: در سیل اخیر حدود ۱۳۰ هکتار از مراتع دچار خسارت شده است، سیل همچنین ۹۰ راس دام در منطقه لار پلور، هشت چادر عشایر به علاوه چندین آبشخور، توری دام و محل‌های استقرار دام را نیز با خود برده است.

مسئول امورعشایری شهرستان دماوند گفت: حدود پنج هزار مترلوله گذاری آب شرب از بین رفته است، ۱۰ دهنه چشمه از مناطق ییلاق نشین و سه پل تخریب به همراه هفت تن علوفه خسارت‌ وارد شد و دو منطقه چپک رود و گونک چال نیز کلا بسته شده است لذا خدمات رسانی توسط اداره امور عشایر و فرمانداری و هلال احمر با احشام انجام می‌شود.

خدابخش ادامه داد: عشایر هم اکنون دسترسی به شهر ندارند و با احشام تردد می‌کنند، و آذوقه نیز با احشام به این مناطق منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ خانوار عشایر در منطقه لار مستقر هستند که راه ارتباطی ندارند، کوه قره قاج و تار باز شده اما متاسفانه سیل در دو نوبت خسارت وارد کرد.

مسئول امورعشایری شهرستان دماوند گفت: در منطقه شمیرانات ۱۸۰ الی ۲۰۰ راس گوسفند و ۲۵۰ کیلومتر راه عشایری از بین رفت همچنین مسیر از ایرا تا قوچخانه بسته بود که درحال بازگشایی است.

خدابخش گفت: راه اصلی عبور و مرور از رودهن انجام می‌شود که در حال حاضر نیز تردد از پلور برقرار است و مسیر وسکاره بسته می‌باشد که در حال بازگشایی می‌باشد.

وی افزود: در سوی دیگر مناطق عشایر نشین نیز حدود ۲۰۰ هکتار مرتع از بین رفت سیل همه چیز را شسته و به دره ریخته است. نیروهای هلال احمر در حال تلاش برای امدادرسانی هستند اما با توجه به خسارات سنگین به این مناطق نیاز به کمک رسانی بیشتری داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *