سهمیه ۴ هزار واحدی شهرستان دماوند در طرح نهضت ملی مسکن
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

سهمیه ۴ هزار واحدی شهرستان دماوند در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه سهمیه شهرستان دماوند در طرح نهضت ملی مسکن به چهار هزار واحد مسکونی می‌رسد، گفت: رغبت متقاضیان مسکن ملی به سمت شرق تهران بسیار است.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، خلیل محبت‌خواهبا بیان این مطلب اظهار داشت: متقاضیان مسکن شهر تهران می‌توانند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی، رباط کریم و پاکدشت ثبت نام کنند اما رغبت به سمت شرق تهران بسیار است.

وی افزود: با توجه به بیش از چهار هزار سهمیه برای شهر دماوند، تعدادی از ۲۱۰ هزار نفر که ثبت نام کرده‌اند رد شده‌اند و قطعا افرادی که ساکن باشند و ۵ شرط را داشته باشند پذیرفته می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در شرق استان تهران زمین بسیار کم است، هرچند زمین ملی داریم اما مغایرت‌های قانونی در حوضچه آبریز سدها و مناطق چهار گانه محیط زیست وجود دارد و سازمان آب استعلام نمی‌دهد، با این حال زمین‌هایی در کارگروه امور زیربنایی معرفی شده‌اند اما با این موانع مواجه هستیم.

محبت‌خواه ادامه داد: در نهضت ملی مسکن قرار است قطعات به مردم واگذار شود و خودشان براساس تراکم خانه بسازند.

وی تصریح کرد: در سطح تهران خوشبختانه فقط ۶۰ هزار نفر خودمالک در نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند و افرادی می‌خواهند زمینشان را دوباره نوسازی کنند یا با زمین خالی خود خانه بسازند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بعد از تجربه مسکن مهر سرانه ها کامل باید رعایت شود، همچنین بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نباید شتاب زده عمل کند و بگوید واحدها رو به اتمام هستند.

محبت‌خواه بیان داشت: برای تحقق نهضت ملی مسکن همه اعم از شهرداری‌ها و… باید کمک کنند اما همه باید در رعایت قوانین یکسان باشند.

وی افزود: در کمیسیون ماده ۵ کاری انجام دادیم که ۱۰ سال بر زمین مانده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: اگر زمین با کاربری بهداشت و درمان و ورزشی در جای موردنظر مورد پسند واقع نشد قطعا آمادگی داریم در کمیسیون ماده ۵ زمین‌ها را تغییر کاربری دهیم اما از نظر شکلی زمین را با کاربری بهداشت و درمان به اداره بهداشت و درمان و کاربری ورزشی را به اداره ورزش و جوانان می‌دهیم و مشکلی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *