اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

تجمع مالباختگان اراضی پلاک اسب چران دماوند مقابل درب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران

تعدادی از مال‌باختگان زمین‌های پلاک اسب‌چران دماوند به جهت اعلام ملی بودن زمین‌هایشان در مقابل درب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، عده‌ای از افرادی که قطعاتی از زمین‌های پلاک اسب‌چران دماوند را از شرکتی خریداری نموده‌اند، به جهت اعتراض به ملی بودن این اراضی در مقابل درب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تجمع نمودند.

در پی این اعتراض رضا بیانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضمن دعوت این عزیزان به آرامش، از ایشان دعوت کردند تا با حضور در سالن جلسات اداره کل در فضایی آرام و صمیمی به اعلام خواسته خود و بررسی موضوع در حضور وی بپردازند.

بیانی ضمن خوش آمد گویی به این عزیزان اظهار داشت، ما مدیران دستگاه‌های دولتی، بر حسب تکلیف الهی و وظیفه‌ای که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده ما قرار داده شده است، برای حل مسائل و مشکلات مردم شریف استان خود را مسئول می‌دانیم.

وی افزود، در سال ۱۳۴۱ قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور تصویب و بر اساس این قانون، کلیه جنگل‌ها، مراتع، بیشه‌های طبیعی و اراضی جنگلی کشور، حتی اگر در آن اراضی اشخاص دارای سند مالکیت بوده باشند، ملی اعلام گردید.

بیانی ادامه داد: بعد از انقلاب برای رفع اختلافات مردم و احقاق حقوق آنان، قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی ناشی از آراء ماده ۵۶ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور تصویب، که بر اساس این قانون و قوانین موضوعه بعد از آن، تا تاریخ ۲۶/۵/۱۳۹۴ چنانچه افراد به ملی شدن عرصه‌ای اعتراض داشتند می‌توانستند اسناد مالکیت و دلایل خود را به کمیسیون ماده‌واحده اعلام، تا بررسی و با نظریه کارشناسان و صدور رأی قاضی کمیسیون، موضوع اعتراض آنها تعیین تکلیف گردد. بعد از آن نیز از نیمه سال ۱۳۹۴ تاکنون، معترضین می‌توانند مستقیماً با مراجعه به مراجع قضایی در شعبات ویژه منابع طبیعی مراکز استان‌ها، اقدام به ثبت اعتراض و برای اثبات مالکیت خود بر عرصه‌های ملی شده اقدام نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در پایان گفت: با توجه به همه موارد گفته شده، شما عزیزان تمامی مدارک و اسناد خود را جمع‌آوری و توسط نمایندگان خود به اداره کل ارائه نمایید. اینجانب با توجه به وظیفه‌ای که برای احقاق حقوق شما دارم، تا جایی که قانون اجازه می‌دهد برای حل مشکل پیش آمده در خدمت شما خواهم بود.

در خاتمه جلسه، معترضین با رضایت و خرسندی از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بابت توجه به خواسته خود تشکر کرده و با معرفی سه نفر به عنوان نمایندگان خود برای پیگیری موضوع، از ساختمان اداره کل منابع طبیعی استان خارج و برای لحظاتی در مقابل ساختمان اداره کل شعارهایی مبنی بر تشکر سرداده و سپس متفرق شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *