۲۵۰ فقره اخطار پلمب به واحدهای صنفی فاقد جواز کسب در جاده هومند وادان دماوند  
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

۲۵۰ فقره اخطار پلمب به واحدهای صنفی فاقد جواز کسب در جاده هومند وادان دماوند  

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از پیگیری مشکل کمبود سهمیه آرد نانوایی‌های این شهرستان دماوند در فصل تابستان خبر داد و گفت: ۱۰۰ تن سهمیه آرد به تعدادی از واحدهای نانوایی شهرستان دماوند تخصیص خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، ششمین اجلاس ماهانه روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان دماوند برگزار شد.

در این نشست “سید علی دهقان حسینی” رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند، سروان “فردین محمودی” رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان دماوند، “میرزا صادقعلی” مسئول بسیج اصناف شهرستان دماوند و جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی حضور داشتند.

در این اجلاس اتحادیه‌ها مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و ریاست اتاق اصناف شهرستان دماوند جهت پیگیری مشکلات قول مساعدت داد.

از مصوبات این اجلاس کارکرد پنج شنبه‌های اتحادیه‌ها، نصب و تجهیز اتوماسیون اداری اتحادیه‌ها، دریافت کد کیو آر کد جهت نظارت مردمی و واحدهای صنفی همچنین برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها قبل از انتخابات اتاق اصناف، همایش روز اصناف با همکاری اتحادیه‌ها و تجلیل از کاسبان نمونه بود.

سید علی دهقان حسینی، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با اشاره به مشکلات اتحادیه‌ها اظهار کرد: در این نشست نسبت به قیمت‌گذاری‌های مصوب سالانه از سوی اتحادیه‌ها و اختصاص سهمیه آرد به نانوایان تصمیماتی اتخاذ شده است که با توجه به نشست کمیته امنیت غذایی در فرمانداری شهرستان دماوند مقرر شد افزایش سهمیه آرد افزایش در دستور کار باشد‌.

وی افزود: با توجه به کمبود آرد در فصل تابستان مقرر است ۱۰۰ تن آرد به نانوایی‌های دماوند که مصرف و عرضه بیشتری دارند اختصاص یابد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند ادامه داد: در خصوص اتحادیه طلافروشان طبق مصوبه فرمانداری این اتحادیه به یک مجتمع انتقال پیدا می‌کند و در این رابطه نشست هماهنگی برگزار خواهد شد.

دهقان حسینی تصریح کرد: در ادامه یک نشست نیز با آموزش و پرورش در خصوص اتحادیه پوشاک در زمینه مانتوی مدارس همچنین نشستی با اتحادیه املاک در خصوص اجاره‌های صوری که از شهرستان همجوار وارد شهر می‌شوند، برگزار شد.

*۳۲۷ فقره اخطار پلمب به واحدهای صنفی فاقد مجوز در شهرستان دماوند

وی بیان داشت: طی ۵۰ روز از بازرسی‌ها در قالب طرح تنظیم بازار ۱۶۰۷ بازرسی انجام گرفت که ۳۲۷ اخطار صادر شد همچنین ۲۸۶ برگه گزارش تهیه و به اداره تعزیرات ارسال شد.

*۲۵۰ فقره اخطار پلمب به واحدهای صنفی فاقد جواز کسب در جاده هومند وادان دماوند/ ۱۵ واحد متخلف پلمب شده‌اند

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: درباره جاده هومند وادان شناسایی‌های لازم انجام و موارد بدون جواز اعلام و به محضر دادستان رسیده است، در این باره برای بیش از ۲۵۰ واحد اخطار در مناطق کشاورزی این جاده صادر و حدود ۱۵ واحد متخلف پلمب شده‌اند.

دهقان حسینی بیان کرد: در خصوص مالیات نیز طی نشستی با اداره دارایی تفاهمنامه‌ای منعقد و مقرر شد واحدهای صنفی که کمتر از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد داشته اند، تبصره ۱۰۰ مالیاتی برای اعمال تخفیف شامل حالشان شود.

حسینی افزود: ثبت تمامی امور مرتبط در سامانه جامع تجارت و ثبت کد نظارت مردمی از دیگر مواردی است که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است با پایان این نشست در آستانه گرامیداشت روز ملی اصناف، “میرزا صادقعلی” مسئول بسیج اصناف شهرستان دماوند از ریاست اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی این شهرستان با اهدای لوح تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *