تامین اعتبار برای پروژه فاضلاب شهری شهرستان‌ دماوند در سفر استانی رئیس جمهور
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

تامین اعتبار برای پروژه فاضلاب شهری شهرستان‌ دماوند در سفر استانی رئیس جمهور

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات آب شرب در دماوند از خط انتقال محل نشتی سد لار به شرق تهران تامین می‌شود، گفت: تامین اعتبار برای پروژه فاضلاب شهری شهرستان‌ دماوند در سفر استانی رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، سید احمد رسولی‌نژاد در همایش تبیین جهاد یاران انقلاب در شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از اقدامات بزرگی که در دست اجراست شبکه فاضلاب رودهن می‌باشد، در سفر رئیس جمهور اعتباراتی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای این مصوبه در نظر گرفته شد.

وی افزود: مصوبات دیگری در سفر رئیس جمهور همچون ورزشگاه تختی، مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران یا مرکز هتلداری در دماوند ایجاد شد و در هفته آینده نیز مصوبات جدیدی خواهیم داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران، سومین سری از اعتبارات را جذب خواهیم کرد.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه فاضلاب شهر دماوند نیزمراحل پایانی خود را طی می‌کند، ادامه داد: طبق ماده ۵۶ یک بانک یا مجموعه بانک‌ها می‌توانند به صورت هلدینگ در پروژه‌ای مانند فاضلاب دماوند یا رودهن شرکت کنند.

*۸۰ درصد از طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان دماوند در حال اجراست/ مشکلات آب شرب در دماوند از خط انتقال محل نشتی سد لار آب به شرق تهران تامین می‌شود/ برای منابع تامین آب پایدار در دماوند به دوسال زمان نیاز داریم

ابن مقام مسئول بیان داشت: ۸۰ درصد از طرح‌ها و پروژه‌ها در حال اجراست و در این دولت سرعت خواهند گرفت.

وی با اشاره به موضوع آب آشامیدنی در روستاهای دماوند تصریح کرد: مشکلی موجود در دماوند در رابطه با تامین آب است به همین علت از دو سال گذشته پیشنهاد دادم که از محل نشتی سد لار آب به شرق استان تهران از جمله به پردیس منتقل شود.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد مذکور را پیگیری کردیم اما وزیر وقت نیرو موافقت نکرد چرا که رقم بالایی معادل ۱۵ میلیون متر مکعب در سال آب نیاز بود یعنی ۵ شهر شامل ۷۰ روستای دماوند را در بر می‌گرفت.

رسولی‌نژاد بیان داشت: وزیر نیروی دولت فعلی با این طرح موافقت کرد و پروژه در حال فعال شدن است، ما نیاز به زمان دوساله برای تامین آب پایدار برای دماوند نیاز داریم و برآورد می‌کنیم تا تیرماه ۱۴۰۳ طرح نهایی شود بنابراین باید این دو سال را به روشی مدیریت کنیم تا این ۵ شهر و ۷۰ روستا فاقد آب نباشند.

وی افزود: خط انتقال آب از سد لار دارای دو انشعاب خواهد بود که یکی به شهر دماوند و دیگری به شرق تهران کشیده خواهد شد. این اقدام کاری بزرگ و ماندگار خواهد بود.

*طی دو سال گذشته برای ۲۵ روستای شهرستان دماوند آنتن‌های شبکه تلفن همراه نصب شد/ ۱۵ روستای شهرستان دماوند جهت پوشش شبکه آنتن‌دهی در سال جاری پیش بینی شده است

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: طی دو سال گذشته در ۲۵ روستا آنتن‌های تلفن همراه نصب شد و ۱۵ مورد دیگر در برنامه سال جاری پیش بینی شده است.

رسولی‌نژاد بیان داشت: طبق آمارها دماوند و فیروزکوه جزو شهرستان‌هایی هستند که بیشترین پوشش تلفن همراه را در کشور و بین بقیه شهرستان‌ها دارد.

*حرکت جهادی در تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی دماوند 

وی تصریح کرد: امسال در شرکت شهرک‌های صنعتی یک حرکت جهادی را در نصب پست‌های برق و راه‌اندازی کارخانجات شاهد خواهیم بود.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات تمامی کارخانه‌هایی که به ما مراجعه کردند پیگیری می‌شود و هر هفته با مدیران عامل بانک‌ها دیدار داریم وپیگیر مسائل هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *