تامین اعتبارات اجرای کمربندی از محل تهاتر نفت مورد پیگیری قرار می‌گیرد
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

 تامین اعتبارات اجرای کمربندی از محل تهاتر نفت مورد پیگیری قرار می‌گیرد

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق توافقنامه ۳ جانبه عملیات اجرایی کمربندی جنوبی دماوند حداکثر ظرف مدت ۴ ماه رسما آغاز ‌می‌شود، گفت: منابع مالی تامین اعتبارات اجرای کمربندی از محل تهاتر نفت مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، سید احمد رسولی‌نژاد اظهار داشت: پیرو طی نشستی در دو هفته اخیر در دفتر وزیر راه و شهرسازی با حضور مسئولان مربوطه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، امروز تفاهمنامه اجرای کمربندی جنوبی دماوند امضا شد.

وی افزود: این موافقتنامه دارای ۵ بند است که بند اول شامل مطالعات اولیه می‌باشد و در بند ۲ ظرف حداکثر ۳ ماه فرصت داده شده که قرارگاه سازندگی پیشنهادات خود را در رابطه با اجرای پروژه ارائه دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات کنارگذر جنوبی گیلاوند دماوند و تونل یا احداث پل روگذر در این تفاهمنامه مورد بررسی قرار می‌گیرند و گزارش جهت تصمیم گیری به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام می‌شود که آنها نیز حداکثر یک ماه فرصت دارند تا نظرات خود و گزینه مورد تایید را اعلام کنند.

رسولی‌نژاد ادامه داد: بعداز تایید گزینه نهایی پروژه مطابق قوانین و مقررات اجرا خواهد شد و برای اجرا به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار می‌شود.

وی بیان داشت: مهمترین نکته قابل توجه برای اهالی شهرستان دماوند، استان‌های شمالی مانند مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی و سمنان که از این محور استفاده می‌کنند این است که مجموعه این اقدامات حداکثر ظرف ۴ ماه باید انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق بند ۵ تفاهمنامه، با توجه به اهمیت تسریع در اجرا و اتمام پروژه منبع تامین اعتبارات از محل تهاتر نفت مورد پیگیری قرار می‌گیرد یعنی تسریع در اجرا و اتمام پروژه اهمیت بسیاری برای ما دارد که امید است این پروژه در کوتاهترین زمان به بهره‌برداری برسد.

رسولی‌نژاد گفت: طبق این توافقنامه باید از مهرماه و نهایتا تا اواخر مهرماه عملیات اجرایی پروژه آغاز شود، گزارش وزیر راه و شهرسازی نیز در دو روز گذشته در مورد این کمربندی ارائه شده است.

وی بیان داشت: به دنبال این هستیم که پروژه مذکور در بهترین راه و کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *