اخبار دماوند

دکتر خیرخواه ، با اشاره به اینکه در حال حاضر علائمی از شیوع خیز چهارم کرونا در استان‌های جنوبی مشاهده می‌شود که این شرایط در برخی شهرستان های استان تهران نیز احساس می‌شود، گفت: ممکن است آمار ابتلاء، بستری و مرگ و میر نیز افزایش یافته، البته امیدواریم که این نگاه بدبینانه عملی نشود.
وی افزود: تعداد افراد مبتلا و بستری با شیب ملایم در حال افزایش است که براساس بررسی‌های وزارت بهداشت و درمان علائمی از شروع خیز چهارم بیماری کرونا در سطح کشور مشاهده می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت دماوند با بیان اینکه عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خصوصا پیش از شروع سال جدید می‌تواند زمینه انتشار بیماری کرونا را در بین مردم افزایش دهد، تصریح کرد: باید مردم همچنان از تجمعات غیر ضروری پرهیز کنند تا شاهد عود دوباره بیماری نباشیم.
✅دکتر خیرخواه با اشاره به اینکه علائم خطر دائم در حال رصد است، اظهار کرد: امیدواریم شاهد موج چهارم بیماری کرونا در سطح شهرستان نباشیم البته شهر دماوند به دلیل خاصیت مسافرپذیر بودنش مستعد این شرایط است اما اگر مردم دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند بیماری اوج نخواهد گرفت.
وی با بیان اینکه از هفته گذشته در بیمارستان سوم شعبان دماوند واکسیناسیون در تعدادی از پرسنل درمان آغاز شده است و این اتفاق به شکل مستمر تا تکمیل کادر درمان و بهداشتی وباقی گروه های خطر پذیر انجام خواهد شد.
دکتر خیرخواه در خصوص طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هم اشاره داشتند که : با اجرای این طرح با همکاری فرماندری شهرستان ،سپاه ، بسیج ،هلال احمر ،شهرداری ودهیاری ها در کلیه مناطق شهرستان دماوند انجام گردید توانستیم با افزایش بیماریابی کرونا ویروس کوید ۱۹ گامی قوی در مهار بیماری در اوج موج سوم کرونا برداریم .
آمار ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان دماوند تا پنجم اسفند ماه ۹۹ :
تعدادموارد مشکوک: ۷۶۸۸ نفر

تعداد موارد محتمل به ابتلا به بیماران ۴۱۷۸ نفر

موارد بستری: ۱۱۷۱ نفر
موارد سرپایی: ۳۰۰۷ نفر

تعداد بهبود یافتگان: ۳۷۸۶ نفر
تعداد افراد بستری در حال حاضر در بخش کووید: ۱۳ نفر
تحت درمان: ۹۰ نفر
تعداد جانباختگان :

۱۷۵ نفر فوتی مثبت ( خارج از شهرستان ۵۳ نفر )

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *