تبدیل میدان شهدا به تقاطع با هدف کاهش بار ترافیک شهردار دماوند گفت: هدف از تبدیل میدان شهدا به تقاطع شهدا، کنترل و کاهش بار ترافیک و بهبود عبور و مرور خودروها است.
اخبار دماوند

تبدیل میدان شهدا به تقاطع با هدف کاهش بار ترافیک شهردار دماوند گفت: هدف از تبدیل میدان شهدا به تقاطع شهدا، کنترل و کاهش بار ترافیک و بهبود عبور و مرور خودروها است.

عباس صفری با اشاره به اجرای پروژه ساماندهی میدان شهدا و تغییر عملکرد پروژه به تقاطع اظهار داشت: میدان شهدای شهر دماوند به دلیل قرار داشتن در مسیر چندمحور اصلی و فرعی با حجم قابل ملاحظه ای از تردد خودروها روبرو بود که با توجه به افزایش جمعیت و همچنین حجم تردد در ایام تعطیل در این منطقه، همواره شاهد گره ترافیکی بودیم.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد بحث در شورای ترافیک شهرستان، ساماندهی این منطقه ترافیکی بود که با پیگیری های فرماندار محترم شهرستان، شهرداری دماوند برآن شد تا مشکل ترافیکی این بخش را بکاهد.
شهردار دماوند افزود: در این نشست طرح تقاطع شهدا مطرح و پس از بررسی های ترافیکی و کارشناسی برحسب مدل سازی مختلف همچون کوچک شدن و یا حذف میدان نسبت به میزان تاخیر در تخلیه خودرو از چهارراه طی زمان های مختلف، این طرح تصویب شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از تصویب طرح در شورای ترافیک، شهرداری دماوند عملیات جابجایی تاسیسات و حذف میدان را در ظرف مدت کوتاه آغاز نمود و هم اکنون با تلاش تیم عمرانی شهرداری این منطقه به تقاطع شهدا تبدیل شد.
صفری با بیان اینکه این پروژه دارای چهار فاز است، افزود: فاز اول خروجی بلوار شهید سلیمانی شرقی به سمت محله جیلارد و بلوار شهید بهشتی شمالی، فاز دوم شهید بهشتی جنوبی به سمت محله جیلارد و به سمت بلوار شهید بهشتی شمالی و به سمت بلوار شهید سلیمانی، فاز سوم خروجی محله جیلارد به سمت بلوار شهید بهشتی شمالی به سمت بلوار شهید سلیمانی و به سمت بلوار شهید بهشتی جنوبی و فاز چهارم نیز از بلوار شهید بهشتی شمالی به سمت محله جیلارد به سمت بلوار شهید سلیمانی و به سمت بلوار شهید بهشتی جنوبی تعریف شد.
وی افزود: هم اکنون مجموع زمان چهار فاز ۱۲۰ ثانیه است که با قرار دادن چراغ های راهنمایی و تعریف زمان مشخص برای تردد، شاهد رضایت مندی شهروندان هستیم؛ این درحالی است که در گذشته خودروها در فازها با وجود تغییر رنگ چراغ راهنمایی و رانندگی، تخلیه نمی شدند ولی اکنون ساماندهی مطلوبی صورت گفته است.
این مقام مسئول بیان داشت: در این پروژه عمرانی ۳۰۰ متر جدولگذاری و ۴۶۰۰ مترمربع آسفالت در دولایه اجرا شده است.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *