بیست و یکمین یادواره شهدای شهر آبسرد
آبسرد اخبار نشریه البرزشرقی

بیست و یکمین یادواره شهدای شهر آبسرد

بیست و یکمین یادواره شهدای شهر آبسرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبر امید دماوند، شامگاه جمعه همزمان با شام شهادت امام جعفر صادق(ع) بیست و یکمین یادواره شهدای شهر آبسرد و حومه در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسئولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مردمی حضور داشتند.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام ترابی نسب از اساتید دانشگاهی و مداحی حاج محسن طاهری همراه بود.

*دشمن در طول سال‌‌های متمادی با توطئه‌های مختلف جنگ را بر کشور و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده است/ متاسفانه امروزه یاد شهدا کم شده است

در این مراسم حجت‌الاسلام روح‌الله ترابی‌نسب، استاد حوزه و دانشگاه ضمن تکریم مقام شهدا اظهار داشت: در طول تاریخ مدون بشریت، انسان‌ها چندین نسل از جنگ‌ها را تجربه کرده‌اند، سلاح های نسل اول جنگ شامل ابزای همچون سرنیزه و تیروکمان بود، نسل دوم جنگ در جنگ جهانی شامل باروت و سلاح گرم بود.

وی افزود: سلاح‌های جنگی طی سال‌های مختلف پیشرفت کرد و به تدریج با توسعه علم و تکنولوژی نسل سوم جنگ، سلاح کشتار جمعی را تجربه کرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر چه نسل جنگ و سلاح تغییر پیدا کرد عرصه و میدان جنگ نیز گسترده‌تر شد و بشر هر چه به علم دست پیدا کرد از علم برای جرم و جنایت بیشتر استفاده کرد.

ترابی‌نسب ادامه داد: نسل چهارم جنگ نیز جنگ نیابتی است و دو طرف ذینفع در میدان جنگ هیچ گلوله‌ای شلیک نمی‌کنند و ترس و کشتار وجود ندارد اما عرصه و میدان را براساس نیازهای قومی و قبیله‌ای، ایل، طایفه، اعتقادی و… تعریف می‌کنند و در نهایت بین دو جریان یا چند کشور جنگ در می‌گیرد و عوامل اصلی خودشان در آن هیچ حضوری ندارند.

وی تصریح کرد: از قِبل جنگ نیابتی منافع مختلف اقتصادی، سیاستی، اجتماعی و… برای مسببان تامین می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در حال حاضر همه ما در نسل پنجم جنگ حضور مستقیم داریم و به عنوان مجاهد وسط نبرد هستیم و شب و روز این جنگ را لمس می‌کنیم که در تعریف خود به این جنگ نبرد عزم‌ها و اراده‌ها می‌گوییم.

ترابی‌نسب گفت: در نسل پنجم جنگ هر قدر امکانات و تجهیزات جنگی وجود داشته باشد اما عزم و اراده قوی وجود نداشته باشد هیچ فایده‌ای ندارد، نبرد عزم‌ها و اراده‌ها همه عرصه‌ها را لحاظ می‌کند و این جنگ در همه عرصه‌ها وجود دارد.

وی بیان داشت: دشمن در طول سال‌‌های متمادی با توطئه‌های مختلف هر ۵ نسل جنگ مذکور را بر کشور و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده است، فقط تا قبل از شروع انقلاب اسلامی بیش از ۵۰۰۰ شهید تقدیم کشور شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: متاسفانه امروزه یاد شهدا کم شده است و شاهد حذف تابلوهای عکس شهدا هستیم، هرچند حزب الهی‌ها کار می‌کنند اما اولویت درگیری آنها امروز بر مشکلات دیگری متمرکز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *