از افتتاح ۷ خانه ورزش روستایی تا افزایش ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی دماوند در دولت تدبیر و امید
اخبار دماوند

از افتتاح ۷ خانه ورزش روستایی تا افزایش ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی دماوند در دولت تدبیر و امید

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، به نقل از ایرنا رضامقدم در گفتگو با خبرنگار این شهرستان با اشاره به اینکه در سال ۹۲ خانه ورزش روستایی نداشتیم ولی امروز ۱۰خانه ورزش روستایی در شهرستان فعال است، اظهار کرد: هم اکنون هفت مورد افتتاح شده و سه مورد در حال تکمیل است.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته را قبل از دولت تدبیر و امید سه هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: اکنون این میزان به چهارهزار و ۱۰۰ مورد رسیده که سه هزار و ۲۵۰ نفر از آنان آقایان و ۸۵۰ نفر بانوان هستند؛ همچنین تعداد هیات‌های ورزش فعال در شهرستان از ۳۳ هیات به ۳۹ هیات رسیده‌است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در سال ۹۲ تعداد قهرمانی ورزش استانی و کشوری در شهرستان ۱۲۰ قهرمانی بود، خاطرنشان کرد: اکنون این تعداد به ۳۱۰ قهرمانی رسیده‌است؛ همچنین تعداد مسابقات برگزار شده در سال ۹۲، حدود ۵۵ مورد بوده که این میزان در سال جاری با وجود شرایط محدود کرونایی به ۱۰۸ مورد رسید.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه تعداد تیم‌های شرکت کننده  در لیگ‌های استانی از چهار تیم به ۱۹ تیم رسید، افزود: شهرستان دماوند در سال ۹۲ تنها سه مورد مسابقات استانی و کشوری را میزبان بود این درحالی است که بعد از گذشت هفت سال این میزان به ۲۶ مورد رسیده‌است.
وی تعداد اعزام به مسابقات استانی و کشوری را از ۱۷ به ۶۳ مورد، تعداد ورزشکار عضو تیم استانی از سه ورزشکار به ۴۵ورزشکار و تعداد ورزشکار تیم ملی از بین ورزشکاران دماوندی را از دو نفر به ۵ نفر اعلام کرد و افزود: مربیان فعال در سال ۹۲ در سطح شهرستان ۳۳۴ نفر بودند که در سال ۹۹ این میزان به ۴۳۱نفر شامل ۲۷۷ نفر مرد و ۱۵۴بانو رسید.


در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *