تقویت معیشت روستاییان و محرومیت‌زدایی از زندگی روستایی اولویت‌های بخشداری دماوند است
اخبار

 تقویت معیشت روستاییان و محرومیت‌زدایی از زندگی روستایی اولویت‌های بخشداری دماوند است

سرپرست بخشداری مرکزی دماوند گفت: شهرستان دماوند استعداد تبدیل شدن به قطب تولید و تامین بخش عمده‌ای از فرآورده‌های لبنی کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، فرشاد عابدین مقانکی در جمع مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: با عنایت به استعدادهای خدادادی، بومی در منطقه دماوند می‌توان در راه خلق ثروت حلال برای مردم زحمتکش منطقه گام‌های موثر و پایدری برداشت.

وی افزود: شهرستان دماوند در زمانی نه چندان دور قطب کشاورزی در زمینه‌های کشاورزی و دامداری بوده و هنوز نیز دارای این پتانسیل است که با برنامه ریزی وانجام طرح‌های زیرساختی به خصوص در زمینه آب با نگاه توسعه پایدار می‌توان حمایت جامع و کاملی را به ثمر رساند.

سرپرست بخشداری مرکزی دماوند گفت: دماوند با دارا بودن بیش از ۱۰۰ پارچه آبادی و روستا هنوز استعداد تبدیل شدن به قطب تولید و تامین بخش عمده‌ای از فرآورده‌های لبنی کشور را دارد.

عابدین مقانکی ادامه داد: ‌نگاه کارشناسی به زندگی روستایی موجب تقویت این نظام اجتماعی مولد و مفید می‌شود و با حمایت از رونق تولیدات روستایی ما را به اهداف استراتژیک همچون امنیت غذایی و کاهش مهاجرت و فرار سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی خواهد رساند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از استعدادهای دماوند وجود نوجوانان و جوانان شهرستان است اما مراکز آموزشی و تربیتی و ورزشی متناسب با نیازهای آنها تعریف و ساخته نشده است.

سرپرست بخشداری مرکزی دماوند بیان داشت: وعده‌هایی که داده می‌شود باید در توان مسئول باشد، خود را مدیر ساعت اداری نمی‌دانم و تا جایی که توان داشته باشم در خارج از زمان و مکان اداری تمام نیت و تلاشم خدمتگذاری به مردم خواهد بود.

عابدین مقانکی گفت: تلاش برای حضور حداکثری میان مردم و‌ برگزاری ملاقات‌های مردمی و جلسات چهره به چهره همچنین تقویت معیشت روستاییان و محرومیت زدایی از زندگی روستایی از اولویت‌های این بخشداری خواهد بود.

وی بیان داشت: امید است تا پایان سال شخصا به اکثر روستاهای شهرستان رفته و از نزدیک در جریان کمبودها و نقاط ضعف و قوت قرار گیرم و در این مدت کوتاه خادمی مخلص و کارآمد برای مردم باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *