سبک بوشیدو کیوکوشین کای کان کاراته توسط پیشکسوت ورزشی از شهرستان دماوند ثبت جهانی شد
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

سبک بوشیدو کیوکوشین کای کان کاراته توسط پیشکسوت ورزشی از شهرستان دماوند ثبت جهانی شد

سبک بوشیدو کیوکوشین کای کان کاراته توسط پیشکسوت ورزشی از شهرستان دماوند ثبت جهانی شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، سبک بوشیدو کیوکوشین کای کان کاراته که توسط کانچو سعید کردلو از پیشکسوتان و قهرمانان کاراته ایران و شهرستان دماوند ابداع و در اختیار جامعه ورزشکاران جهانی قرار گرفت.

این سبک در کنفدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی تافیسا رسما و قانونا به ثبت جهانی رسید.

سبک بوشیدو کیوکوشین کای کان کاراته، اولین سبک کاراته است که در جهان به دلیل علمی و فنی بودن توانسته در این کنفدراسیون جهانی به ثبت برسد که در خور تقدیر و ستایش است.

کانچو سعید کردلو که در حال حاضر بخاطر نوآوری‌هایش از نوابغ کاراته جهان شمرده می‌شود رکورد قویترین بازوی رزمیکار جهان را نیز در کارنامه خود دارد.

کانچو سعید کردلو بنیانگذار سبک بوشیدو کیوکوشین کاراته اظهار داشت: دایره دانش و اطلاعات بنده از سال ۱۳۹۴ که به جمع.آوری این متون دست زدم مرا بر آن داشت تا یافته‌های خود را در علوم تروماتولوژی، بیومانیک، اورولوژی، آناتومی و ..  در پیکره‌ایی به‌عنوان یک سبک علمی و مدرن کاراته ارائه دهم.

وی افزود: یکی از بارزترین تفاوت های بوشیدو کیوکوشین با دیگر سبک های هم نامش علمی نمودن دیدگاه، تمرینات، سرعت و علم بیومکانیک است که ضربات و حرکات را در این رشته موثرتر و قویتر نمود.

بنیانگذار سبک بوشیدو کیوکوشین کاراته گفت: همیشه به این فکر می‌کردم که مرحوم سوسای اویاما که بنده افتخار دیدارشان در تهران را داشتم چگونه قادر بودند که با یک ضربه حریفی را از پای درآورند ایشان که بجای غذا عادی آهن نمیخوردند.

کردلو تصریح کرد: با مطالعاتی که انجام دادم متوجه احاطه ایشان به علوم فوق بود و اینکه از اساتید بزرگی در این زمینه در دوره خود بهره می‌بردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *