خسارت ۲۰۰۰ میلیاردی سیل در شهرستان دماوند
اخبار

خسارت ۲۰۰۰ میلیاردی سیل در شهرستان دماوند

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو راه حل قرارگاه خاتم الانبیاء جهت اجرای عملیات ساخت کمربندی جنوبی دماوند نهایی می‌شود، گفت: سیل به شهرستان دماوند ۲۰۰۰ میلیارد خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، سید احمد رسولی‌نژاد اظهار داشت: از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ پروژه کمربندی دماوند را پیگیری کردم و در دولت وقت مصوبات خوبی برای آن ایجاد شد اما اما پیگیری نشد در حالیکه با اعتبار ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان در آن زمان ساخته می‌شد.

وی افزود: از طریق بخش خصوصی و وزارت راه این پروژه پیگیری شد اما زمینی برای این مهم واگذار نشد، با استقرار دولت جدید بلافاصله جلسه‌ای با استاندار تشکیل شد و استاندار با اجرای این پروژه موافقت کرد، این موضوع را از طریق چند کانال از جمله بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیا نیز پیگیری کردم و قرارگاه عملیات ساخت این پروژه را در مقابل تهاتر نفت پذیرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قرارداد مقرر شده بود از اول تیر تا پایان شهریورماه مطالعات پروژه به اتمام برسد و قرارگاه رقم پیشنهادی خود را برای هر راهی که اجرا می‌شود اعلام کند، وزارت راه نیز یک ماه فرصت داشت تا پاسخگویی کند و مراحل اجرای آغاز شود.

رسولی‌نژاد بیان داشت: امروز گزارش قرارگاه نهایی شده است و در این خصوص به دو راه حل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در بودجه ۱۴۰۱ کمربندی جنوبی گیلاوند تصویب شد، افزود: در گذشته این پروژه ردیف بودجه نداشت اما امسال برای اولین بار ردیف ملی برای آن دیده شد، قرارگاه یا بانک‌ها تا ماده ۲۳ تصویب نشده و ردیف ملی داده نشود به هیچ پروژه‌ای ورود نمی‌کنند اما این مهم برای پروژه کمربندی جنوبی گیلاوند انجام شد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که دو راه حل نهایی قرارگاه برای کمربندی امروز قطعی شود، وزارت راه باید در کوتاه ترین زمان پاسخ ‌دهد. باید امور زیربنایی اجرا و ماشین آلات تامین شوند تا عملیات ساخت کمربندی شروع شود.

رسولی‌نژاد افزود: با قدرت کار را ادامه می‌دهیم هرچند سیل تابستان امسال وقت بسیاری از ما گرفت و خسار سنگین به شهرستان دماوند وارد کرد، این خسارت در دماوند ۲۰۰۰ میلیارد تومان و در شهرستان فیروزکوه هشت هزار میلیارد تومان بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون برخی از مردم سیل‌زده سرپناهی ندارند در حالی که فصل سرما فرا می‌رسد و باید به دنبال ایجاد سرپناه برای این افراد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *