تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه فاضلاب شهر رودهن
اخبار

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه فاضلاب شهر رودهن

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه فاضلاب شهر رودهن خبر داد و گفت: ماده ۲۳ فاضلاب شهر دماوند جهت دریافت ردیف اعتبار ملی تصویب شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، سید احمد رسولی‌نژاد اظهار داشت: برای فاضلاب رودهن اعتبار خوبی وجود دارد البته برآورد این است که امسال ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر به اعتبارات اضافه شود که با این حساب ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار خواهیم داشت اما در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است، معادل این را برای سال‌های آینده نیز خواهیم گذاشت.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که فاضلاب رودهن تا شهریور ۱۴۰۲ در هفته دولت افتتاح شود چرا که بوی بد فاضلاب مردم را آزار می‌دهد لذا این پروژه اولویت اول است.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ماده ۲۳ فاضلاب دماوند تصویب شده که بسیار مهم است، برای سال ۱۴۰۲ ردیف ملی برای فاضلاب خواهیم داشت اما فعلا از سایر منابع کار را به پیش می‌بریم.

رسولی نژاد گفت: برای فاضلاب رودهن مقرر است اعتبار از محل ماده ۵۶ نیز به ۱۵۰ میلیارد تومان مذکور اضافه شود.

*برای تکمیل بلوار ۹ دی منطقه یک میلیارد تومان از محل اعتبارات مجلس شورای اسلامی درنظر گرفته‌ شده است/ آسفالت جاده‌های روستایی شهرستان‌ دماوند جزو برنامه‌های امسال است/ تا پایان شهریورماه آسفالت روستای گرمابسرد آغاز می‌شود

وی گفت: برای تکمیل بلوار ۹ دی به سمت شهرک الهیه یک و نیم میلیارد تومان شهرداری اعتبار گذاشته و یک میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات مجلس برای آن درنظر گرفته‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده شهری ارتباطی با جاده روستای زیارت نداشت گفت: ماجرای رفتن من به روستای زیارت از این قرار است که از آنجایی که در روز عاشورا چند هزار نفر جمعیت این مسیر را طی می‌کنند و جاده ناسالم و آسیب دیده است، تصمیم گرفتیم ابتدا این مسیر را آسفالت کنیم و چند روز قبل از عاشورا پروژه تمام شد و خط کشی نیز نیاز به زمان دو هفته‌ای دارد.

رسولی‌نژاد افزود: در اجرای پروژه نسبت به هیچ روستای خاصی نظر نداشتیم و تا پایان شهریورماه آسفالت روستای گرمابسرد آغاز می شود.

وی ادامه داد: مسیر دیگری نیز در محور روستای وسکاره به جورد وجود دارد که در سیل اخیر محور آسیب دیده و برای آن اعتبار گذاشتیم، استاندار نیز مابقی اعتبارات را تامین خواهد کرد و از امروز آسفالت این مسیر آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آسفالت جاده‌های روستایی جزو برنامه‌های امسال است و حتی محور دلیچایی را نیز شامل می شود اما به علت خرابی‌های ناشی از سیل باید یک زیرسازی انجام شود سپس آسفالت اجرا می‌شود.

*پست ثابت برق شهرک صنعتی دماوند نیز باید تا ابتدای ۱۴۰۲ افتتاح شود/ مجوز افزودن ۲۵ تخت به تعداد تخت‌های بیمارستان سوم شعبان اخذ شد

رسولی‌نژاد با اشاره به دیگر اقداماتش در شهرستان دماوند گفت: راه اندازی پست ۶۳ به ۲۰ در شهرک صنعتی دماوند یکی از اقدامات این حوزه بود و پست ثابت برق شهرک صنعتی دماوند نیز باید تا ابتدای ۱۴۰۲ افتتاح شود.

وی بیان داشت: سال گذشته در ایام کرونا دستگاه بزرگ اکسیژن‌ساز را ظرف ۴۸ ساعت از وزیر بهداشت برای بیمارستان سوم شعبان گرفتم، همچنین مجوز افزودن ۲۵ تخت به تعداد تخت‌های بیمارستان سوم شعبان اخذ شد و امکان افزایش این رقم تا ۱۵۰ و حتی ۲۰۰ تخت فراهم آمد.

*تا پایان آذرماه ۱۲ روستای شهرستان دماوند از نعمت گاز برخوردار می‌شوند/ بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات بنیاد مسکن استان تهران را برای شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه جذب کردیم

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: گازرسانی به روستاهای باقیمانده از نیمه اول مهرماه آغاز می‌شود و چند افتتاحیه خواهیم داشت تلاش بر این است که تا پایان آذرماه ۱۲ روستای باقیمانده از نعمت گاز برخوردار شوند.

رسولی‌نژاد ادامه داد: با مشکلات بسیاری روبرو بودیم از جمله با خط انتقال گاز و راه و شهرسازی مشکل داشتیم، علیرغم مشکلات موجود بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات بنیاد مسکن استان تهران را در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه جذب کردیم.

وی بیان داشت: طرح هادی که ۱۸ سال مانده بود از سال ۱۴۰۲ برمبنای همان ۱۰ سال بازنگری خواهد شد و با جذب اعتبارات ملی و استانی کاری که سال‌ها بر زمین مانده بود انجام می‌شود و طرح هادی هیچ روستای دیگری بدون تاخیر نخواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی مرکز سلامت کیلان و نصب تعداد رکورددار تلفن‌های همراه از دیگر اقدامات بود، تا پایان امسال تعداد دیگری دکل نصب خواهد شد و امید است تا سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری مشکلی در آنتن تلفن همراه نخواهد داشت.

*بخش‌های بستری و جراحی بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) دماوند تا پایان آبان‌ماه افتتاح می‌شوند/ قطعه زمینی به مساحت ۴ هکتار به منظور احداث آرامستان در شهر آبسرد تحویل داده خواهد شد

رسولی‌نژاد افزود: آزمایشگاه بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) دماوند افتتاح شد و در دو مرحله بعدی بخش‌های بستری و جراحی نیز انجام خواهد شد و تا پایان آبان‌ماه افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: آرامستان دماوند همچنان مشکل دارد، درحال حاضر کل جاجرود تا دماوند مشکل محیط زیستی داریم که مربوط به سد ماملو است، در این رابطه جلسه‌ای برای رفع مشکل تشکیل می شود اما قطعه زمینی به مساحت ۴ هکتار به منظور احداث آرامستان تحویل داده خواهد شد.

*طی چند روز آینده قطعه زمین جهت اجرای عملیات ساخت کلینیک تامین اجتماعی در رودهن تحویل داده می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص سنگ اندازی‌ها در مقابل کلینیک تامین اجتماعی گفت: نیمه دوم سال ۹۹ مصوب و اعتبار پروژه را گرفتیم که ابتدا برای رودهن بود و چند ماه بعد دماوند را مصوب کردیم، اما برای تحویل زمین امروز و فردا کردند و مساله تا امسال بلاتکلیف ماند.

رسولی‌نژاد ادامه داد: تامین اجتماعی دو بخش درمان و اداری دارد که کاملا مستقلند و در شهرستان‌ها و شهر تهران اداره کل جدا دارند، ما با اداره کل درمان سروکار داریم بنابراین اینکه شهرداری به تامین اجتماعی بدهکار است ربطی به این پروژه ندارد.

وی گفت: بارها پیگیری برای تحویل زمین صورت گرفت و هر قراردادی که گفتند را قبول کردیم، امید است ظرف چند روز آینده زمین تحویل و عملیات هرچه سریعتر شروع شود متاسفانه دو سال را از دست دادیم و باید پروژه تا کنون افتتاح می‌شد. با این حال استاندار قول داده است که تا پایان هفته زمین واگذار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *