آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دماوند به‌مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار/ «شمیم علاالدینی» به عنوان خبرنگار برتر استان تهران معرفی شد
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دماوند به‌مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار/ «شمیم علاالدینی» به عنوان خبرنگار برتر استان تهران معرفی شد

به‌مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دماوند با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان دماوند با حضور دکتر محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، عبدالرضا علی‌پناه، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، غلامرضا عبدالله‌بیگی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند، یوزباشی سرپرست خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد، مباحث حوزه رسانه در این شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عبدالله‌بیگی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در ابتدای این نشست، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خیرمقدم به مدیرکل و معاون ایشان، از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه در این شهرستان قدردانی کرد.

خراسانی‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران شامگاه سه شنبه با حضور در دماوند ضمن معرفی و تقدیر از «شمیم علاالدینی» به عنوان خبرنگار برتر و پیشکسوت استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالبات خبرنگاران استان تهران را می‌شنویم و به وزیر ارشاد انتقال خواهیم داد.

وی بیان کرد: حضرت زینب (س) در جریان واقعه کربلا راهبری کردند، مقابل جنایت‌های یزید ایستادند و با بیان حرف حق جریان باطل را تحقیر کردند و مصادف روز عاشورای حسینی با روز خبرنگار افتخاری برای ما و اصحاب رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه خبرنگاران حق دارند که همه نکات خود را در سطح استان و کشور مطرح کنند، افزود: خانه مطبوعات مطالبات خبرنگاران را به‌عنوان ماحصل این نشست به صورت مکتوب به ما ارائه کند تا بتوانیم آنها را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل کنیم.

خراسانی‌زاده در خصوص مشکلات بیمه خبرنگاران گفت: طی سال‌های گذشته، سعی شده که مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران برطرف شود، چراکه مسأله بیمه ۱۰ سال پیش ساز و کارهایی نداشت و با سختی‌های بیشتری همراه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: تلاش ما بر این است که فعالیت‌های این اداره‌کل را تمرکززدایی کنیم و شهرستان‌های استان تهران باید نقش خود را در جغرافیا و زیست‌بوم استان تهران ایفا کنند و این موضوع باید در عمل محقق شود.

خراسانی‌زاده ادامه داد: با توجه به سبقه و‌ ظرفیت دماوند در بحث تعزیه‌خوانی، این شهرستان در جشنواره عهدواره مهدویت به‌عنوان دبیرخانه استانی بخش تعزیه معرفی شد و سایر شهرستان‌ها نیز هر کدام دبیرخانه یک بخش را بر عهده گرفتند و همین امر سبب متمایز شدن این جشنواره شد.

وی با اشاره به دیدار خود با فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: علی‌رغم همه مشکلات موجود، با پیگیری‌های فرماندار شهرستان دماوند، بودجه امسال حوزه فرهنگ در این شهرستان ارتقا یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نقش رسانه‌ها در تربیت نسل آینده اشاره و بیان کرد: جامعه ما آنطور که در رسانه‌ها نوشته می‌شود، شکل می‌گیرد و نوجوانان و جوانان ما امروز پای رسانه‌ها بزرگ می‌شوند؛ درصد بالایی از فرآیند تربیت امروز در حوزه رسانه اتفاق می‌افتد و نسل آینده از طریق این حوزه ساخته می‌شود.

خراسانی‌زاده تأکید کرد: در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی به جای نگاه جزئی، باید به سمت و سویی حرکت کنیم که نسل امروز و آینده به کشور خود افتخار کنند؛ تربیت رسانه‌ای بر اساس ادبیاتی شکل می‌گیرد که در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود و در این زمینه، باید فرزندانی تربیت کنیم که به کشور و شهرستان دماوند علاقه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: جذابیت‌ها، آثار تاریخی و قهرمانان شهرستان دماوند باید در رسانه‌ها مطرح و معرفی شوند تا نوجوانان ما از آنها به‌عنوان یک‌ نماد ارزشمند یاد کنند؛ از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست دارم که به ارتقای حوزه فرهنگی کمک کنند و علیه کسانی که در جامعه ناامیدی ایجاد و عنوان خبرنگار را خراب می‌کنند، مطلب بنویسند و روشنگری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به نکات خبرنگاران در خصوص عدم‌تحمل نقدپذیری در شهرستان دماوند اظهار کرد: از خبرنگاران درخواست دارم که به شیوه امر به معروف و‌ نهی از منکر، حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی را بی‌رحمانه نقد کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید در حوزه تولید محتوا جدی‌تر وارد شد، افزود: یکی از روش‌های کمک‌کننده به رسانه‌ها، تولید محتواست؛ هنوز فرهنگ خرید محتوای مجازی نهادینه نشده، اما بستر آن امروز فراهم است و در این راستا، می‌توان از معرفی دماوند محتوا ساخت.

علی‌پناه، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در ادامه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: بزرگترین خبرنگار عالم حضرت زینب(س) بودند که با روشنگری توانستند واقعه کربلا را تبیین کنند و اگر عاشورا را یک رسانه در نظر بگیریم، حضرت زینب (س) سردبیر آن هستند.

وی با اشاره به مطالبه پیگیری بیمه توسط خبرنگاران افزود: در حوزه بیمه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مسائلی وجود داشت که مطالبات مربوطه به بالادست منتقل شده و این موضوعی است که باید در سطح کلان تصمیم‌گیری شود و ما به عنوان مجموعه استانی در حال پیگیری هستیم که به نتیجه برسد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در خصوص تأمین خدمات رفاهی برای خبرنگاران گفت: بحث رفاهی خبرنگاران، یکی از دغدغه‌های موجود است که باید خانه مطبوعات به‌عنوان یک نهاد مستقل آن را دنبال و مسیر را ریل‌گذاری کند و ما نیز مطمئنا حمایت خواهیم کرد.

علی‌پناه، از آمادگی برای برگزاری جشنواره مطبوعات در استان تهران خبر داد و تصریح کرد: جشنواره‌ای که در استان تهران برگزار می‌شود، باید در سطح این استان باشد و با کار ضعیف مخالف هستیم؛ قطعا باید کاری که در جشنواره انجام می‌شود، اثرگذاری داشته و تغییرات آن قابل مشاهده باشد که امیدواریم امسال جشنواره پرمحتوایی داشته باشیم.

در ادامه، هر کدام از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان دماوند در این نشست به بیان دغدغه‌مندی و مطالبات خود در حوزه کاری و‌ فعالیت‌های رسانه‌ای در این شهرستان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *