آغاز سم‌ پاشی روستاهای شهرستان دماوند علیه بیماری تب کریمه کنگو
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

آغاز سم‌ پاشی روستاهای شهرستان دماوند علیه بیماری تب کریمه کنگو

سم‌ پاشی روستاهای شهرستان دماوند علیه بیماری تب کریمه کنگو آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، حسن خیرخواه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به در پیش بودن ماه‌های محرم و صفر خصوصا تاسوعا و عاشورا حسینی و اجرای سنت حسنه ذبح نذورات که در این روزها انجام می شود، به عموم مردم توصیه کرد.

وی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر تب کریمه کنگو، تب مالت،سیاه زخم و…، حتما از مبادی رسمی و دارای مجوز از سازمان دامپزشکی مبادرت به خرید دام و فرآورده های دامی نمایند و قبل از مصرف گوشت تازه ، آن را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: همچنین ایشان از سم‌ پاشی روستاهای شهرستان دماوند علیه کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو توسط اداره دامپزشکی خبر داد.

خیرخواه بیان کرد: تب کریمه کنگو جزو بیماری‌های ویروسی وابسته به فصل است.

وی با بیان اینکه اکثر کشورهای آسیایی و آفریقایی درگیر این بیماری هستند، گفت: متاسفانه در کشور عراق ۲۵۰ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا و ۴۵ نفر فوت کردند و این درحالیست در کشور نیز ۵۴ نفر مبتلا و سه نفر فوت کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بیان کرد: برای کنترل این بیماری مبارزه با کنه‌هایی که ناقل بیماری هستند با سم‌پاشی روستاها شهرستان‌ دماوند شروع شده است.

خیرخواه عنوان کرد: در این بیماری دامداران و قصابان و سلاخان، های ریسک هستند و ضرورت دارد از کشتار دام در حاشیه شهرها جلوگیری شود.

وی گفت: یکی موارد پیشگیری از ابتلا به این بیماری نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در یخچال است و سپس استفاده شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بیان کرد: بیماری در دام هیچگونه علائم بالینی ندارد و نیاز است برای استفاده از گوشت افراد از دستکش استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *