اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

همایش روز ملی اصناف در شهرستان دماوند

روز چهارشنبه اول تیرماه، همایشی به‌مناسبت روز ملی اصناف در شهرستان دماوند با حضور مسئولان و تعدادی از کسبه در محل تالار پذیرایی سیمرغ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، در این همایش طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، آقاجان احمدی رئیس اداره صمت شهرستان دماوند، دهقان حسینی رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند، صادقعلی مسئول بسیج اصناف شهرستان دماوند، سرهنگ نادری رئیس پلیس امنیت شهرستان دماوند، سروان محمودی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان دماوند، هیات رئیسه اتاق اصناف به همراه روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان دماوند و … حضور داشتند.

سید علی دهقان حسینی، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در این‌ همایش اظهار داشت: اصناف در رشد و بالندگی کشور همواره موثر بوده و در کنار پرداختن به فعالیت اقتصادی و کسب و کار حلال، در مسائل روز و تحولات سیاسی و اجتماعی کشور نیز نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: اصناف در تمام مراحل انقلاب اسلامی همراه مردم و دولت بوده و سختی های مسیر انقلاب با حضور آن ها هموار شد که تداوم آن نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب موفقیت های بیشماری در کشور گردید.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: بنابر فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اصناف بازوان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

دهقان حسینی گفت: کسبه و اصناف در این روزگار سخت دوشادوش دولت و مسئولان با تمام توان از دل و جان مایه می گذارند تا بتوانند آرامش و ثبات را به بازار عرضه کنند.

وی گفت: ضمن تشکر از همه ارگان‌ها و نهادها، از همه تلاشگران خانواده اصناف تشکر می نماییم.

*واقعی سازی قیمت ها بدون کمک کسبه امکان پذیر نبود

آرش آقاجان احمدی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند اظهار داشت: اصناف در همه اتفاقات مهم کشور نقش مهمی داشتند که بارزترین آن، پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: کسبه همواره در تنظیم بازار نقش داشتند، به ویژه در بحث یارانه های هدفمند مردمی همکاری لازم را داشته و در راستای موفقیت دولت تلاش کردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: علاوه بر این، همکاری لازم را با بازرسان اداره صنعت و معدن داشتند و انصاف اصناف بود که این طرح را با موفقیت مواجه کرد.

آقاجان احمدی تصریح کرد: ضمن تشکر از بازرسی بسیج اصناف، اتاق اصناف و بازرسی فرمانداری و فرماندار محترم، ذکر این نکته حائز اهمیت است که اصناف علاوه بر بحث هوشمند سازی یارانه ها، در خصوص بحث کرونا نیز همکاری لازم را داشته و بسیاری از آنها در زمان پیک کرونا ضرر را به جان خریده و برای سلامت جان مردم، مغازه های خود را تعطیل کردند.

وی گفت: علاوه بر این کمک های مومنانه نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اصناف و کسبه شهرستان دماوند بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند عنوان کرد: در بحث همراهی کسبه در واقعی سازی قیمت ها، با وجود تلاش دولت اما بدون کمک کسبه این مهم امکان پذیر نبود، علاوه بر این هوشیاری کامل و درخشان اصناف در خنثی سازی طرح های دشمن و دروغ پراکنی های رسانه های معاند قابل توجه است.

*شهرستان دماوند ۲۹ شهید اصناف تقدیم انقلاب کرد/ بازار دماوند نسبت به سایر شهرستان‌ها آرامتر است

میرزا صادقعلی، مسئول بسیج اصناف شهرستان دماوند در این همایش اظهار داشت: کسبه ولی نعمتان ما هستند و مدافع پیروزی انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس بودند.

وی افزود: شهرستان دماوند ۲۹ شهید اصناف تقدیم انقلاب کرد.

مسئول بسیج اصناف شهرستان دماوند اغلب اصناف شهرستان فعال بوده و همکاری خوبی دارند و با همکاری همه نهادهای مربوط، شاهد کمترین تنش بودیم که این امر مرهون هماهنگی بین دستگاههای مختلف و مردم است.

صادقعلی گفت: طبق رصدهای صورت گرفته، وضعیت بازار شهرستان دماوند نسبت به شهرستان‌های دیگر استان آرامتر است و با همکاری مجموعه فرمانداری، مشکل خاصی وجود نداشت و موارد با مساعدت فرماندار شهرستان، سپاه پاسداران و نهادهای مربوط ساماندهی شد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با اهدای لوح، از تعدادی رؤسای اتحادیه‌های صنفی و کسبه نمونه شهرستان دماوند تقدیر و تشکر به‌عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *