شهرک جوانان روستای آرو دماوند با پیشرفت ۵۰ درصدی پیشرفت مورد بی‌توجهی تخصیص اعتبار قرار گرفته است
اخبار روستای آرو نشریه البرزشرقی

شهرک جوانان روستای آرو دماوند با پیشرفت ۵۰ درصدی پیشرفت مورد بی‌توجهی تخصیص اعتبار قرار گرفته است

دهیار روستای آرو شهرستان دماوند گفت: شهرک جوانان روستای آرو با پیشرفت ۵۰ درصدی پیشرفت مورد بی‌توجهی تخصیص اعتبار قرار گرفته است و چشم انداز طرح هادی روستا به پایان رسیده و نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، سید مجتبی حسینی اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال از واگذاری شهرک جوانان روستای آرو می‌گذرد، این پروژه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت دارد اما از سوی بنیاد مسکن هیچگونه اعتبار قابل توجهی تا امروز اعلام نشده است.

وی افزود: تا کنون حتی یک جدول کشی و آسفالت که از خواسته‌های به حق ساکنین است در این محدوده صورت نگرفته همچنین انشعاب آب شرب نیز نداشته و هنوز لوله کشی انجام نشده است.

دهیار روستای آرو گفت: باید در ابتدا نسبت به آماده سازی زیرساخت‌ها اقدام شود، ۱۰ سال است که زمین‌ها در روستا واگذار شده و ما نمی‌توانیم جوابگوی مطالبات مردم باشیم لذا نیاز است برای نهایی شدن این مهم از محل درآمد زمین بودجه‌ای تخصیص یابد.

حسینی ادامه داد: چشم انداز طرح هادی روستای آرو رو به اتمام است و باید نسبت به بازنگری آن تصمیماتی اخذ شود.

وی تصریح کرد: رفع مغایرت‌های تغییر کاربری املاک طرح هادی از دیگر مشکلات روستاییان است، گاهی مردم تاوان اشتباه کارشناسان و شرکت مهندسین و مشاوران طرح را می‌دهند و در یک مورد بعد از دو سال از تغییر کاربری مزروعی به مسکونی رقم ۷۰ میلیونی از وی درخواست شده است.

دهیار روستای آرو بیان داشت: ذات شکل گیری روستاها دامپروری است و دامداران مولد تولید هستند اما آنها با تغییر سبک زندگی در روستاها و شباهت به شهرنشینی روبرو شده‌اند و این اتفاق باعث ایجاد مشکلاتی شده است لذا احداث مجتمع دامداری باید اجرایی شود و جوابی مشخص به این مهم داده شود.

حسینی گفت: تعیین حریم‌های قانونی مراتع دام، صدور مجوز تخصیص زمین جهت اسکان روستایی و پاسخگویی به استعلامات برای ایجاد مجتمع دامداری از دیگر مطالبات اهالی این روستا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *