تامین منابع مالی از خلاف‌سازی یعنی تشویق و کمک به توسعه تخلفات شهری است
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

تامین منابع مالی از خلاف‌سازی یعنی تشویق و کمک به توسعه تخلفات شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند با بیان اینکه تامین منابع مالی از خلاف‌سازی یعنی تشویق و کمک به توسعه تخلفات شهری است، گفت: شهرداری‌ها در پرداخت حقوق پرسنل و هزینه‌های جاری با مشکل روبرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، حسین آرمودیان در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها در شهرستان دماوند اظهار داشت: ضعف جایگاه شوراها در قوانین جاری کشور از مشکلات شوراها است، این موضوع باعث کاسته شدن اختیارات شوراها شده و به طور مشخص از روح حاکم بر جایگاه شورا در قانون اساسی فاصله گرفته است.

وی افزود: نگاهی به شرح مذاکرات تبیین کنندگان قانون اساسی و فرمان امام خمینی(ره) در تشکیل شوراها نشان از جایگاه رفیع این نهاد دینی و قانونی دارد. تقلیل جایگاه شوراها به ویژه شوراهای فرادست به نهادهای تشریفاتی مخالف مردم سالاری دینی است.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند گفت: بدون شک راه توسعه شهرها از مشارکت محلی می‌گذرد، امروز نقش دولت‌ها در دنیا از نقش تامین کننده خدمات تبدیل به تقش تسهیل‌گرد و توانمندساز شده است یعنی تمرکز دولت‌ها باید بر ایجاد بستر مناسب حقوقی و قانونی و توسعه و نظارت باشد اما خدمات توسط مردم و با هدایت مدیریت‌های محلی انجام شود.

آرمودیان ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، افزایش اعتماد عمومی شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است، توفیق شوراها در دستیابی به این هدف سرمایه‌ای ارزشمند بوده که اعتماد عمومی را افزایش می‌بخشد و زمینه ساز حضور پرنشاط مردم در همه عرصه‌های کشوری می‌شود.

وی تصریح کرد: نهاد شوراها یکی از مهم ترین نهادها در خصوص اجرای جهاد تبیین می‌باشد و ضرورت دارد که جایگاه شورا تقویت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند دومین مشکل شوراها را در خصوص درامدهای پایدار شهری دانست و عنوان کرد: در تمامی استان‌ها و شهرها که اقتصادی به شدت دولتی دارند سهم کمک‌های دولتی به شوراها که بزرگترین نهاد خدمترسان به مردم می‌باشد، کمتر از ۱۰ درصد است.

آرمودیان گفت: امروزه نباید منابع مالی شهرداری‌ها از فروش تراکم یا جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ تامین شود چرا که این مهم بزرگترین اشتباه است.

وی تصریح کرد: تامین منابع مالی از خلاف‌سازی به معنای تشویق و کمک به توسعه تخلفات شهری است در واقع به سمتی حرکت می‌شود که تخلفات با چهره‌ای پوششی نمایان گردد، این امر به تبع مخالف قانون است.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند افزود: شهرداری‌ها که در پرداخت حقوق پرسنل و هزینه‌های جاری با مشکل روبرو هستند چگونه می‌توانند به امور شهری بپردازند.

آرمودیان ادامه داد: شهرداری ما امروز با فقدان درآمد روبرو است گره زدن درآمد شهرداری به عوارض بسیار ناپایدار مانند پروانه ساختمانی و جریمه ها باعث شده با کاهش میزان ساخت و ساز درامد شهرداری با افت بسیاری روبرو شود و در خدمترسانی به مردم با معضل جدی روبرو شویم.

وی تصریح کرد: ظرفیت شوراها ظرفیتی مناسب است و حضور آنها در زمینه تصمیم گیری را باید مغتنم شمرد و حداکثر استفاده را کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *