حضور هنرمندان نمایش‌های آیینی استان تهران و شهرستان دماوند در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

حضور هنرمندان نمایش‌های آیینی استان تهران و شهرستان دماوند در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

هنرمندان نمایش های آیینی استان تهران و شهرستان دماوند در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و غرفه عهدواره سراسری چله مهدویت هنرنمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، عصر سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه غرفه عهدواره سراسری چله مهدویت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به دبیرخانه هنرهای آئینی این عهدواره اختصاص یافت.

غلامرضا عبداله بیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در گفتگویی ضمن تشکر از حضور پرتلاش هنرمندان استان تهران و شهرستان دماوند در غرفه عهدواره سراسری چله مهدویت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: شهرستان دماوند مسئولیت این دبیرخانه بخش نمایش های آیینی را عهده دار می باشد و با پنج گروه هنری ، تا به امروز بیشترین اجرای میدانی را در بین روزهای اجرایی این غرفه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رقم زده است.

وی افزود: اجرای برنامه ها با نقالی استاد حسن بصیری آغاز گردید و در ادامه مرشد ابوالفضل ورمزیار از اساتید بزرگ میهن اسلامی به اجرای نقالی با موضوع حضرت ولی عصر(عج) پرداختند.

عبداله بیگی تصریح کرد: پس از مراسم افطار نیز سه گروه هنری ، برنامه های خود را در ورودی شبستان اصلی ، اجرا نمودند، که ابتدا گروه تعزیه هفتاد و دو تن به سرپرستی استاد احد صدقی به اجرای برنامه پرداخته و سپس خواهران اکبرزاده اجرای نقالی با موضوع امام زمان (عج)داشتند و در پایان نیز گروه تعزیه فتح خیبر به سرپرستی استاد قوام الدین قاسمی ، تعزیه شهادت حضرت علی (ع) را اجرا کردند.

شایان ذکر است این برنامه با حضور میهمانانی از شهرستان دماوند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همراه بود و اعضای شورای شهر دماوند و معاونین شهرداری دماوند و مسئولین و اعضای انجمن‌ها ی فرهنگی و هنری شهرستان دماوند از جمله میهمان غرفه عهدواره سراسری چله مهدویت دراین شب بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *