دبستان پسرانه استثنایی دماوند نیازمند بازسازی است/ استفاده مدارس استثنایی از فضای مشترک تا پایان سال
اخبار دماوند

دبستان پسرانه استثنایی دماوند نیازمند بازسازی است/ استفاده مدارس استثنایی از فضای مشترک تا پایان سال

مدیر آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه دبستان پسرانه استثنایی شهید احسن طهماسبی دماوند نیازمند جا به جایی و تاسیس مدرسه ای مختص به پسران این مدرسه است، گفت: مدارس استثنایی پسرانه و دخترانه تا بازسازی دبستان پسرانه در دو نوبت تا پایان سال، از یک فضای آموزشی استفاده خواهند کرد.

«زهرا طاولی» مدیر آموزش و پرورش دماوند صبح امروز از دو مدرسه استثنایی پسرانه و دخترانه در دماوند بازدید کرد.

مدیر آموزش و پرورش دماوند در ابتدا، از دبستان استثنایی پسرانه شهید احسن طهماسبی در محله جیلارد شهر دماوند بازدید و با جمعی از معلمان و دانش‌آموزان که از پایه اول تا ششم با شرایط جسمانی متفاوت در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، گفت‌وگو کرد.

طاولی در حاشیه این دیدار ضمن قدردانی از تلاش و زحمات تمام معلمان و‌ مدیران مدارس استثنایی دماوند که با تمام وجود مشغول خدمت هستند، اظهار کرد: با توجه به گروه‌بندی‌های انجام شده به دلیل شرایط کرونایی، دانش‌آموزان در گروه‌هایی با جمعیت محدود در مدرسه حاضر و همه معلمان و مدیر مدرسه مشغول فعالیت و تدریس بودند.

وی با اشاره به وضعیت ساختمان مدرسه استثنایی شهید احسن طهماسبی گفت: با وجود اینکه طبق گفته مدیر این مدرسه، درخواست‌های متعددی از مسئولان و افراد مختلف برای توجه ویژه به مدرسه پسرانه استثنایی داشتند، اما همچنان اتفاقی نیفتاده و شرایط ساختمانی این مدرسه نامناسب و‌ فرسوده است.

مدیر آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: در این مدرسه، با توجه به نیازهایی که وجود داشت در برخی کلاس‌ها دیواره‌هایی جهت افزودن کلاس جدید ایجاد شده که به همین دلیل، فضای کلاس‌ها بسیار محدود بود؛ اما معلمان گرامی بو توانمندی خود و متعهدانه مشغول تدریس و آموزش هستند.

وی در ادامه، از مدرسه تازه احداث «تلاش یازده» توسط خیر نیک‌اندیش «درویشیان» برای دانش‌آموزان دختر استثنایی واقع در ضلع جنوبی اداره آموزش و پرورش دماوند بازدید کرد.

مدیریت آموزش و پرورش دماوند در این خصوص افزود: مدرسه استثنایی تلاش یازده، بسیار مجهز و دارای کارگاه‌های مناسب برای دانش‌آموزان دختر استثنایی است و این امکان در این مدرسه جهت تحصیل دانش‌آموزان از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم فراهم است.

طاولی با اشاره بررسی مشکلات و درخواست‌های مدیران مدارس استثنایی دماوند بیان کرد: مدیران این مدارس، نیاز به مربی بهداشت جهت ارائه خدمات مشاوره به دلنش‌آموزان و خانواده‌های آنان داشتند که مقرر گردید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود؛ همچنین برخی از دانش‌آموزان استثنایی نیازمند برگزاری کارگاه‌های گفتاردرمانی هستند.

وی در خصوص تصمیم دیگری برای رفع مشکلات مدارس استثنایی تأکید کرد: با توجه به فرسودگی مدرسه استثنایی شهید طهماسبی و پس از مذاکره با مدیران مدارس استثنایی، مقرر شد که به طور موقت و در دو نوبت دختران و پسران استثنایی از مدرسه تازه احداث تلاش یازدهم استفاده نمایند تا با استفاده از ظرفیت‌های خیران نسبت به احداث مدرسه پسرانه استثنایی اقدام شود.

گفتنی است، در جریان این بازدید، خانم ذبیحی، یکی از آموزگاران و دارای کارشناس ارشد مدیریت با ناتوانی‌های جسمانی که در رشته‌های مختلف خیاطی، گلدوزی و … فعالیت دارند، جهت ارائه آموزش‌های لازم به معلمان و دانش‌آموزان استثنایی اعلام آمادگی کرد.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *