اندر احوالات برگزاری مراسم عجیب روز فرهنگ عمومی در شهرستان دماوند؛
اخبار دماوند

اندر احوالات برگزاری مراسم عجیب روز فرهنگ عمومی در شهرستان دماوند؛

از نگاه سلیقه‌ای و بی معیار تقدیر شوندگان تا تغییر مرز‌های فعال فرهنگی از نگاه مسئولان برگزاری !!

آیین گرامیداشت روز فرهنگ عمومی در شهرستان دماوند روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در محل سینما پرستو برگزار شد.

بر اساس سابقه برگزاری مراسم توسط مجریان برنامه مذکور، این امر قابل پیش بینی بود که شاهد اتفاقات عجیب در این مراسم نیز باشیم.

از اجرای آیتم‌های بی محتوا و کسل کننده که بگذریم، از قسمت تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان به هیچ وجه نمی‌توان گذشت چرا که بر اساس ظواهر، تقدیر شوندگان به دلخواه انتخاب شده و معیار فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر وجود نداشته است.

شهرستان دماوند، با قدمت چند هزار ساله از دیر باز تا کنون همواره در عرصه فرهنگ و هنر در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته است و این مهم بر کسی پوشیده نیست.

در سنوات اخیر شاهد افتخار آفرینی‌های فعالان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان دماوند در سطح ملی و جهانی بودیم و در این مراسم نیز در انتظار قدردانی از این افراد بودیم.

از افتخار آفرینی محمود ناظری، کارگردان دماوندی در جشنواره های مختلف جهانی برای مستند گنبد گیتی و اسحاق خانزادی تا نقالی‌خوانی حسن بصیری در کشورهای مختلف و ورود وی به عرصه بازیگری و همچنین تالیف کتاب مجنون در جزیره توسط مهرداد علیجانی که به بیان زندگی‌نامه یکی از شهدای والامقام شهر دماوند پرداخت و اثر وی شهرت جهانی پیدا کرد.

همچنین نمی‌توان از نقش اصحاب رسانه این شهرستان که در جهت اعتلا و توسعه دماوند قلم‌ زده و شبانه روز در حال فعالیت هستند چشم فرو بست.

ذکر‌ این‌‌ نکته ضروری است که مجریان برگزاری برای دیده شدن چنین مراسمی به اصحاب رسانه نیاز داشته و در صورت نبود آن‌ها احدی در شهرستان از فعالیت آن‌ها با خبر نخواهد شد.

گویی نه افراد مذکور که افتخار شهرستان محسوب شده و نه اصحاب رسانه در زمره فعالان عرصه فرهنگ و هنر محسوب شده و صرفا تقدیر شوندگان مراسم امروز در این حوزه فعالیت دارند.

اصحاب رسانه‌ و افرادی چون محمود ناظری، حسن بصیری، اسحاق خانزادی، مهرداد علیجانی و… نیازمند تقدیر و حمایت این افراد نبوده، بلکه آن‌ها با افتخار آفرینی و فعالیت های شبانه روزی خود به چنین مدیرانی اعتبار داده و اقدامات آن‌ها را نمایش می‌دهند.

بر اساس شواهد و قرائن، برگزاری مراسم با اهداف مدنظر و از پیش تعیین شده در این شهرستان تمامی ندارد و سکوت اصحاب رسانه و نشریات و عدم انتقاد آن‌ها از عملکرد مدیران موجب تشدید این وضعیت خواهد شد.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *