اینکه برخی ها مشارکت در انتخابات را به عدم مشروعیت نظام گره میزنند، برای فرار از پاسخگویی دولت فعلی است.
اخبار دماوند

اینکه برخی ها مشارکت در انتخابات را به عدم مشروعیت نظام گره میزنند، برای فرار از پاسخگویی دولت فعلی است.

از اول انقلاب تاکنون و با دقت شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها، مشارکت مردم در انتخابات بطورِ میانگین حدود ۷۳ درصد بوده است اما در واقع این عملکرد دولت هایِ منتخب مردم است که مشارکت های بعدی را افزایش و یا کاهش می دهد.
اینکه برخی ها مشارکت در انتخاباتِ ریاست جمهوریِ ۱۴۰۰ را، به عدم مشروعیت نظام گره میزنند یقینا برایِ فرار از پاسخگویی دولتِ فعلی است که مسبب اصلی وضع موجود می باشد!

مردم در انتخابات مختلف با رای و مشارکت خود، به کارنامه دولت ها نمره می دهند و قطعا مشارکتِ حداقلی مردم در این دوره بر گردن دولت مورد حمایت اصلاح طلبان است و نباید بدنبال علت های نامجهول باشیم.

اگر دولتِ روحانی عملکرد قابل قبول و خوبی داشت دغدغه ای در خصوص مشارکت ایجاد نمیشد. این سوءمدیریت اصلاحاتی بوده است که مردم را در مشکلات عدیده ی اقتصادی گرفتار کرده و اکنون نیز زیر سؤال بردن انتخابات از سوی ایشان است.
هرگاه رد صلاحیت شوند، می گویند انتخابات مهندسی شده است،
اگر تایید شوند و رأی نیاورند، می گویند تقلب شده است،
اگر رأی بیاورند، سوءمدیریت و بی تدبیری های خود را گردن نظام می اندازند.
این جماعت هیچگاه پاسخگو نبوده اند و همیشه از مردم و نظام طلبکار بوده اند.
می توان گفت، مشارکتِ مردم در انتخابات ریاست جمهوری، نمره به دولت قبلی است که عملکردش باعث رغبت و یا عدم رغبت در انتخابات بعدی خواهد بود و به هیچ وجه ربطی به کارآمدی یا ناکارآمدی نظامِ جمهوری اسلامی و قانون اساسی و شورای نگهبان ندارد. ضمن اینکه مشارکت قابلِ پیش بینی نیست، اما اگر برای مشارکت پایین بدنبال ادله می گردیم، دلیلش عملکرد ضعیف دولت روحانی و کوچک شدن سفره مردم توسط اصلاحات است.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *