اخبار دماوند

همراهی مردم شهرستان دماوند در روزهای کرونایی نشان از فرهنگ اعتقادی آنهاست

حیدری، فرماندار شهرستان دماوند:
موضوعات فرهنگی، پایه و اساس حرکت‌های دولتی و خصوصی است.
برگزاری این نشست‌ها می‌تواند راهگشا باشد، اما باید در مسیر عملیاتی شدن موضوعات حرکت کنیم و این امر صرفا به طرح مشکلات و نگرانی‌ها محدود نباشد.
حوزه فرهنگی صرفا مربوط به دولت و حاکمیت نیست، بلکه فرهنگ ریشه در تاریخ و تمدن مردم دارد؛ فرهنگ مذهبی و اعتقادی ما کامل است و در هر حوزه‌ای می‌تواند راه نجاتی برای مشکلات باشد.
در روزهای مواجهه با کرونا، حضور مردم شهرستان دماوند در کنار مدیران در رفع مشکلات اقتصادی قشر ضعیف‌تر و همراهی در خصوص کمبودهای حوزه بهداشتی، نشات گرفته از فرهنگ اعتقادی است.
در حوزه فرهنگ و ارشاد، هنرمندان خوبی در شهرستان دماوند وجود دارند، اما متاسفانه به عنوان الگوی مناسب برای اقشار مختلف جامعه، حرکتی در راستای مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های فرهنگی و هنری و تولید محتوا انجام نشد.
عدم توجه مدیران شهری و نبود برنامه‌ریزی در شوراهای شهری و همچنین عدم توجه به موضوعات فرهنگی از جمله معضلات است و برنامه‌ریزی منسجم در شوراهای شهری و نظارت بر انجام آن بسیار موثر خواهد بود.
ما نیازمند مانع‌زدایی برخی تفکرات هستیم؛ امیدواریم در سال جدید، با حضور مدیران شهرستانی و افراد متخصص در حوزه‌های فرهنگی، شاهد اتفاقات خوب در شهرستان دماوند باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *