گرفتار شدن ۲۴۰ خودرو و اسکان بیش از ۲۰۰ مسافر گرفتار در کولاک در محور هراز
اخبار حوادث دماوند

گرفتار شدن ۲۴۰ خودرو و اسکان بیش از ۲۰۰ مسافر گرفتار در کولاک در محور هراز

حیدری، فرماندار شهرستان دماوند:
از آخرین ساعات روز گذشته، شاهد بارش نزولات آسمانی، طوفان و کولاک در مناطق مشا در جاده هراز و امین آباد در جاده مواصلاتی دماوند، فیروزکوه بودیم.
در محور دماوند، فیروزکوه، مناطق امین‌آباد و گدوک کاملا مسدود شده و عوامل راهداری در تلاش به منظور کاهش بار ترافیکی بودند، اما حجم بارش‌ها و شدت طوفان و کولاک به گونه‌ای بود که جاده را کاملا مسدود کرده و از این‌رو ناچار به انسداد جاده از منطقه گیلاوند شدیم تا عوامل راهداری نسبت به بازگشایی منطقه امین‌آباد فیروزکوه و گدوک اقدام کنند؛ اما همچنان این محور مسدود است.
محور هراز نیز از منطقه مشا به سمت جاده هراز و رودهن به سمت امامزاده هاشم(ع) کاملا مسدود است.
مسافرانی که در شب گذشته گرفتار کولاک شدند، در چهار نقطه اسکان داده شدند و تعداد ۵ اکیپ از نیروهای هلال احمر و همچنین امکانات راهداری و عوامل ستاد بحران فرمانداری در مسیر مستقر شدند.
با توجه به اسکان مسافران در نقاط امن و رفع خطر جانی از این افراد، در تلاشیم با افزودن امکانات و کاهش طوفان، مسیر را باز گشایی کنیم.
تعداد خودروهایی که شب گذشته در محور هراز گرفتار کولاک شدند بالغ بر ۲۴۰ خودرو و افرادی که در نقاط امن اسکان داده شدند، بیش از ۲۰۰ نفر بود.
عوامل راهداری با استفاده از خودروهای نمک‌پاش، گریدر و لودر در تلاش‌اند تا بتوانند مسیر را بازگشایی کند، اما با توجه به وزش باد شدید، طوفان و کولاک در منطقه، متاسفانه کار با کندی پیش می رود.
از هموطنان عزیز خواهشمندیم از مسیرهای فیروزکوه و هراز تردد نکنند؛ این مسیرها کاملا مسدود است و شرایط عبور و مرور در آن مهیا نیست.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *