توصیه های ایمنی سازمان آتش نشانی در ایام خانه تکانی
اخبار دماوند

توصیه های ایمنی سازمان آتش نشانی در ایام خانه تکانی

همه ساله در اسفند ماه ایرانیان برای استقبال از فصل بهار و برگزاری عید نوروز به خانه تکانی می پردازند.

این سنت در مواردی باعث آسیب های جدی اعضای خانواده می شود،  با رعایت نکات ایمنی می توان از این آسیبها پیشگیری کرد و سال نو را بدون حادثه جشن گرفت.

  • در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و یا چهارپایه از سطح اتکایی با زمین آن کاملا مطمئن باشید و از نوع استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده کنید.

 – ازشستشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام وغیره که آلوده به مواد روغنی می شوند توسط مواد سریع الاشتعال (بنزین) جدا خودداری کنید.

 – از قراردادن مواد شوینده مانند وایتکس، جوهرنمک وغیره در روی زمین و در دسترس کودکان جدا خودداری نموده و در حد استاندارد از آنان استفاده کنید.

 – در زمان پاک کردن شیشه و پنجره ها ی منزل احتیاط کرده و از رفتن بر روی نرده ها و یا قرنیزهای آن جدا خودداری کنید.

 – شستشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنائی وغیره قبل از قطع کامل برق بسیارخطرناک بوده واحتمال برق گرفتگی افراد را محتمل می سازد لذا اول به وسیله دستکش پلاستیکی قطع و سپس نسبت به پاکسازی آن اقدام کنید.

 – در زمان جابجایی لوازم خانگی به خصوص اجاق گاز احتیاط کرده و کلیه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کرده تا ازعدم نشتی گاز مطمئن شوید ضمنا نسبت به تعویض به موقع شیلنگ های رابط گاز فرسوده اقدام کنید.

 – از ریختن مواد قابل اشتعال زا در چاه های فاضلاب، دستشویی، توالت وغیره جدا خودداری نموده چراکه در اثر ریزش اینگونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش سوزی بسیار محتمل است.

 – شارژ به موقع خاموش کننده دستی آتش نشانی موجود در محیط خانه شما می تواند کمک بسزائی در زمان آتش سوزی احتمالی به شما کند لذا توصیه می شود نسبت به شارژ و آماده به کار بودن آن اقدام کنید.

  • از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی اجتناب نموده و در این مورد از کارگران حرفه ای و یا کار گروهی بهره گیری کنید تا در ایام خوش نوروزی دچار دیسک کمر و یا عوارض ناشی از آن نشوید.

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *