پدر دماوندی قلم ایران درگذشت
اخبار دماوند

پدر دماوندی قلم ایران درگذشت

علی‌اصغر لطیفی پدر قلم ایران در نخستین ساعات بامداد امروز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از دنیا رفت.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند ، پدر قلم ایران در نخستین ساعات بامداد امروز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از دنیا رفت.

علی اصغر لطیفی در بیستمین روز دومین ماه زمستان سال ۱۳۱۹ در شهر دماوند و در دامنه‌ی ابر کوه تاریخ ساز ایران پا به عرصه وجود گذاشت.

او در خانواده ای به دنیا آمد که شغل پدر و پدربزرگ او معلم مکتب خانه و آموزگار بود و کودکی او در محیط مکتب خانه در شهر دماوند سپری شد به همین دلیل وی علاقه زیادی به قلم و نوشت افزار پیدا کرد.

از سنین پایین به فعالیت کاری و کمک به خانواده می پرداخت و تا قبل از خدمت سربازی در شهر دماوند بود و خدمت سربازی خود را در شهر تهران و دانشکده افسری سپری نمود و بعد از خدمت سربازی خود در سال ۱۳۴۰ با توجه به علاقه قبلی به نوشت افزار در یک مغازه قلم فروشی که قلم های مشهور جهان را بفروش می رساند مشغول به کار شد در آنجا علاقه زیادی به تعمیرات قلم و طرز استفاده صحیح خودنویس و راهنمایی مشتریان و خریداران قلم پرداخت.

در سال ۱۳۴۰ فروشگاه لطیفی را افتتاح نمود که در کنار فروش محصولات و برندهای مختلف خودکار و خودنویس به تعمیر و نگهداری و حک نام اشخاص روی قلم پرداخت.

قلم‌هایی که تا به امروز در دستان بزرگ مردانی که بخشی از تاریخ و هنر این مرز و بوم را به رشته تحریر در آورده‌اند.

چیزی نگذشت که سخت کوشی و آگاهیش در زمینه دانش نوشت افزار او را به یکی از سرشناسترین فعالان عرصه قلم تبدیل نمود که دوست داران قلم به او لقب پدر قلم ایران را دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *