همایش تجلیل و تکریم از پیشکسوتان یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس در دماوند
اخبار

همایش تجلیل و تکریم از پیشکسوتان یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس در دماوند

همایش تجلیل و تکریم از پیشکسوتان یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس در دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، همزمان با چهل و دومین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس از ایثارگری، تلاش و مجاهدت‌های ارزشمند و ماندگار پیشکسوتان یادگار دوران هشت سال جنگ تحمیلی در شهرستان دماوند تجلیل به‌عمل آمد.

در این همایش با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دماوند با اهدای تندیس سردار سلیمانی و لوح تقدیر از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس تجلیل گردید.

همچنین سخنرانی رهبری انقلاب در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس به صورت زنده از شبکه‌های صداوسیما در این همایش شهرستانی پخش شد.

*شیرمردان دفاع مقدس بزرگترین داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشتند

سرهنگ غلامرضا نجفی، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند در این همایش با اشاره به وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: خدای متعال نعمت‌های بسیاری را به ما ارزانی داشته است که باید شاکر این نعمات باشیم، در وصیت‌نامه شهید سلیمانی قدر دانستن زندگی در این زمان مورد اشاره قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمان حکومت و انقلاب اسلامی شکل گرفته و امید است این انقلاب زمینه ساز ظهور باشد و آنرا به دست صاحب اصلی‌اش یعنی صاحب‌الزمان برسانیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند گفت: دشمن در این ۴۳ سال همه تلاش خود را به کار بسته و اکنون به خوبی فهمیده است که راه مقابله با ما و انقلاب، مقابله با ارزش‌های دینی و مذهبی ما است و دشمن امروز در حال ترویج امر به منکر است زیرا دیگر راهی برای مقابله با تفکر انقلابی وجود ندارد.

نجفی ادامه داد: امروز دشمن از همه ابزارهای خود استفاده می‌کند تا معروف‌ها را به منکر تبدیل کند و ارزش عفاف و حجاب را زیر سوال می‌برد، امروز دغدغه ماهواره‌ها، شبکه‌های خبری معاندین و منافقین بیرونی و داخلی و مرتجعین داخلی، منحرفین فکری و سیاسی همچنین سلبریتی‌ها و برخی نخبگان، موضوعات حجاب، بی حجابی، حجاب اجباری شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند این ارزش‌ها از ما بگیرند زیرا خودشان این ارزش‌ها را ندارند، کسی را ندارند که به آن افتخار کنند، هچنین دفاع مقدسی که نقطه اوجی در اسلام است را ندارند لذا باید این موارد را به ضد ارزش تبدیل کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند بیان داشت: همه کشورها برای اینکه یک غرور ملی برای خود ایجاد کنند الگوهایی همچون مرد عنکبوتی، بتمن و… با فیلم سازی برای خود می‌سازند، اما ما الگوهای فراوانی داریم که به آنها افتخار می‌کنیم دفاع مقدس از این جلوه‌های ایثار و مردان ناب بسیاری برای ما معرفی کرده است.

نجفی گفت: شیرمردان دفاع مقدس بزرگترین داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشتند، امروز وظیفه داریم که این ارزش‌ها را ترویج کرده و به مردم بگوییم راه نجاتی جز فرهنگ دفاع مقدس نداریم؛ بنابراین باید قدر زندگی کردن در این دوران را بدانیم شرمنده شهدا نباشیم.

*خاطرات و رشادت‌های شهدا و جانبازان به نسل جوان در شهرستان دماوند انتقال داده شود

حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این همایش با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار داشت: هرکسی وظیفه دارد در این زمینه از محتوا و معارف و تجربیاتی که در دوران دفاع مقدس داشته است برای نسل جوان و نوجوان بگوید و از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و جانبازان و خانواده‌هایشان سخن بگوید.

وی افزود: ایثارگران دفاع مقدس باید در مدارس به بچه‌ها بگویند که در دوران دفاع مقدس چه گذشت، باید این خاطرات و رشادت‌هایی که انجام داده‌اند را از طریق فیلم و کتاب و جزوه درسی به نسل جوان انتقال داد.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: نیاز است که تعداد این کتاب‌ها افزایش یابد و علاوه بر رشادت‌های شهدا از رزمندگان نیزکتاب چاپ شود، همچنین از آزادگان و ایثارگران باید کتاب‌هایی به چاپ برسد. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید از این مهم پشتیبانی و حمایت کند.

فتاح دماوندی ادامه داد: باید جهاد تبیین به این روش‌ها عملیاتی شده و تجربیات در این باره ثبت و ضبط شود، در برخی از کشورها الگو وجود ندارد و خودشان الگوهای دروغین می‌تراشند اما ما الگوهای قهرمان بسیاری داریم که باید قدردان آنها باشیم و به آنها افتخار کنیم.

*آمادگی جهت ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در شهرستان دماوند/ لحظات دوران دفاع مقدس باید به نسل آینده منتقل شوند

عزت‌الله خانجانی، رئیس اداره حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران در این همایش اظهار داشت: با همکاری اداره ارشاد اقداماتی را در قالب هنرهای تجسمی و تئاتر در زمینه استفاده از خاطرات دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آغاز کرده‌ایم که نتیجه خوبی داشته است.

وی افزود: برنامه این است که تا پایان سال با همکاری حوزه یک و پنج شهر و پایگاه مسجد جامع و حوزه هنری، شهرداری و آموزش و پرورش اقداماتی جهت اجرای برنامه‌های شب شعر، تجلیل از هنرمندان و فعالیت‌های هنری درباره دفاع مقدس در مقاطع مختلف همچون ایام دفاع مقدس، هفته بسیج و سالگرد انقلاب اسلامی داشته باشیم.

رئیس اداره حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران گفت: از همه افرادی که در زمینه دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و عملیات جنگی خاطراتی دارند تقاضا می‌کنیم که به دفتر این اداره مراجعه کرده و طی دور‌همی‌هایی از این بیانات استفاده و آنها را ثبت کنیم.

خانجانی ادامه داد: همه لحظات دوران دفاع مقدس حتی از لحظه خروج از منزل خاطره است و باید همه به نسل آینده منتقل شوند.

وی تصریح کرد: چند سال اخیر مقام معظم رهبری از راه اندازی نهضت خاطره گویی سخن گفتند و افرادی را مامور اجرای این مهم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *