اتحادیه پوشاک و لباس البسه متناسب با پوشش عفیفانه در بازار شهرستان دماوند را دسترس قرار دهند
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

 اتحادیه پوشاک و لباس البسه متناسب با پوشش عفیفانه در بازار شهرستان دماوند را دسترس قرار دهند

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: مردم‌ متدین شهرستان دماوند خواهان جرم انگاری بی حجابی و مقابله قانونی با هنجار شکنان هستند.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۱ روز شنبه به ریاست حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند و با حضور طاهرخانی، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان و اعضای این شورا در سالن جلسات دفتر امام جمعه شهرستان دماوند برگزار شد.

در این نشست در رابطه با موضوعات، ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب، گرامیداشت دهه ولایت و عید غدیر و گرامیداشت هفته قوه قضاییه بحث و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امام جمعه شهرستان دماوند در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند اظهار داشت: درموضوع عفاف و حجاب باید گفتمان سازی رسانه ای بر اساس آرامش روانی خانواده انجام شود.

وی افزود: از اصحاب رسانه و میدان داران فضای مجازی برای ترویج فرهنگ حیا و عفاف کمک می‌خواهیم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: از اتحادیه پوشاک و لباس تقاضا داریم البسه متناسب با پوشش عفیفانه را با کیفیت و زیبایی مورد نیاز در بازار شهرستان دماوند در دسترس قرار دهند.

فتاح دماوندی ادامه داد: مردم‌ متدین دماوند خواهان جرم انگاری بی حجابی و رفتارهای سست کننده بنیان خانواده و مقابله قانونی با هنجار شکنان هستند.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف معروفی است که از عوامل محکم کننده بنیان خانواده است و بی حجابی و بد حجابی منکری است که از عوامل متزلزل شدن خانواده هاست.

همچنین فرماندار شهرستان دماوند در این نشست با تاکید بر لزوم حفظ فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت: حفظ فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است و نقش آن‌ها در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: همه دستگاه های متولی باید در زمینه فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه اهتمام لازم را داشته باشند و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثیر بسیار زیادی در تحکیم بنیان خانواده، ایجاد امنیت و سلامت جامعه دارد لذا تلاش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقای فرهنگ عمومی و تحکیم بنیاد خانواده می شود.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در نهادینه سازی فرهنگ حجاب در بین دانش آموزان گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش جمعیت بالایی از دانش آموزان را در خود جای داده نقش مهمی در نهادینه سازی، ترویج و توسعه ی فرهنگ حجاب و عفاف دارد. در حقیقت اساسی ترین و ماندگارترین راهکار برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف اقدام در دوره ی تحصیلی دانش آموزان است و باید با یک برنامه ریزی دقیق نسبت به ترویج آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد احیای امر به معروف استان تهران، در طی حکمی رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند را به سمت نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *