تعدادی از اماکن ورزشی در روستاهای شهرستان دماوند سند مالکیت تفکیکی ندارند
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

تعدادی از اماکن ورزشی در روستاهای شهرستان دماوند سند مالکیت تفکیکی ندارند

بخشدار مرکزی دماوند  گفت تعدادی از اماکن ورزشی در روستاهای شهرستان دماوند سند مالکیت تفکیکی ندارند و تغییر کاربری اراضی روستایی به ورزشی یکی از مشکلات است.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، اسماعیل سلیمانی اظهار داشت: در بخش مرکزی دماوند ۴۵ روستا وجود دارد و اغلب درخواست‌های شوراها و دهیاران از نماینده و فرماندار و سایر مسئولان در زمینه ساخت سالن ورزشی است.

وی افزود: در برخی از روستاهای بزرگ شامل گرمابسرد، آرو و سربندان سالن ورزشی وجود دارد، در روستای جابان نیز سالنی وجود دارد که قرارگاه خاتم الانبیا آنرا احداث کرده است.

بخشدار مرکزی دماوند گفت: سالن ورزشی که می‌بایست توسط اداره ورزش در جابان احداث می‌شد توسط شورا و دهیاری در مرحله فوندانسیون است اما چند سال است که تعطیل شده و عملا کاری انجام نشده است.

سلیمانی ادامه داد: روستای مراء نیز دارای سالن ورزشی است، در روستا وادان یک سالن ورزشی نیمه کاره وجود دارد که با هماهنگی شورای و دهیاری مجددا ساخت آن آغاز شده اما به دلایلی عملیات توقف پیدا کرده و انتظار می‌رود اداره ورزش ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره ورزش امکانات و اعتبارات کافی را ندارد از ظرفیت شوراها و خیرین و دهیاری‌ها استفاده می‌کنیم، دو روستا درخواست احداث سالن ورزشی دارند

بخشدار مرکزی دماوند  بیان داشت: اکثر اماکن ورزشی در سطح روستاها مانند روستای آیینه ورزان سند مالکیت تفکیکی ندارند در حالی که مجموعه شورا و خیرین اماده احداث سالن هستند و اخرین مصوبه در بازدید روستایی این بوده که اداره ورزش سند این مجموعه را بگیرد اما هنوز اقدامی نکرده است.

سلیمانی گفت: در روستای زان نیز به همین شکل است و برآورد شده که حداقل ۴ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز کار وجود دارد اما باید حتما با اداره ورزش هماهنگی صورت گیرد تا نظارت وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: خانه ورزش روستایی اقدامی مثبت بود که راه اندازی شد اما نظارت بر آن نیز باید مدنظر قرار گیرد زیرا صرفا افتتاح شده و ادامه فعالیت ورزشی را در آن شاهد نیستیم.

بخشدار مرکزی دماوند افزود: پیگیری برای تغییر کاربری اراضی روستا به ورزشی یکی از مشکلات است، در طرح هادی روستای سیدآباد کاربری ورزشی تعریف شده بود و باید این کاربریها در طرح لحاظ شوند تا مصوب شوند اما اکثرا مالکیت شخصی دارند و باید ابتدا این مساله رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *