نشست رسیدگی به مشکلات کشاورزان شهر آبسرد
آبسرد اخبار نشریه البرزشرقی

نشست رسیدگی به مشکلات کشاورزان شهر آبسرد

فرماندار شهرستان دماوند بر لزوم حفظ و صیانت از منابع آبی‌ این شهرستان  تسریع عملیات پر و انسداد چاه‌های غیر مجاز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، روز یکشنبه جلسه ساماندهی آب مصارف کشاورزی منطقه ابسرد با حضور رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند، مدیر امور آب شهرستان، رئیس اداره جهاد کشاورزی، رئیس اداره برق، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ابسرد و جمعی از مسئولین و سرپرستان چاههای کشاورزی منطقه آبسرد در سالن جلسات شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به میانگین پایین بارندگی در منطقه و چالش های کم آبی افزود: از راهکارهای لازم و مهم برای برون‌رفت از بحران کم‌آبی، اقداماتی نظیر مدیریت صحیح مصرف آب، اجرای طرح‌های آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت محصولات پرآب به کم آب،خاموش کردن چاه‌های کشاورزی در فصل پاییز و زمستان و جلوگیری از حفر چاه آب غیر مجاز انجام گردد.

رضا طاهر خانی ضمن تاکید بر تسریع عملیات پر و پلمپ کردن چاه های غیر مجاز به ویژه در حریم چاههای تامین آب شرب و کشاورزی ، بر مدیریت استفاده از آب های سطحی و زیرزمینی و انجام اقدامات و راهکارهای مناسب جهت صیانت و حفاظت از منابع آبی تاکید کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کم آبی در شهرستان دماوند ساخت و ساز غیر مجاز و حفر چاه آب غیر مجاز در داخل ساختمان است که باید هرچه سریعتر توسط ادارات متولی نسبت به ساماندهی و برخورد با آنان اقدام لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: بخش کشاورزی ستون فقرات اقتصاد شهرستان است و باید آنگونه که شایسته است به این بخش توجه شود و در این راستا اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند باید ضمن پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نسبت به حل مشکلات کشاورزان از قبیل تامین نهاده های کشاورزی، اجرای طرح ابیاری تحت فشار، استفاده از شرکت های دانش بنیان در زمینه کشاورزی و تشکیل کارگروه کشاورزی جهت احصاء مشکلات کشاورزان و پیگیری مطالبات آنان اقدام نماید.

در پایان این جلسه مسائل و مشکلات مطروحه توسط مسئولان بررسی و تصمیماتی در جهت حل مشکلات این حوزه اتخاذ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *