عملکرد پیمانکار نگهداری تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه دماوند با معیارهای زیست محیطی انطباق ندارد
اخبار دماوند نشریه البرزشرقی

عملکرد پیمانکار نگهداری تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه دماوند با معیارهای زیست محیطی انطباق ندارد

شهردار دماوند با بیان اینکه عملکرد پیمانکار نگهداری تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه دماوند با معیارهای زیست محیطی انطباق ندارد، گفت: جهت کاهش حجم ورودی پساب بازگشایی کشتارگاه رودهن تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، علی شیوا با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته و در پی اطلاع از وجود چاه‌ها و نقبهای قدیمی که پساب کشتارگاه پرحاشیه دماوند را به داخل نهرهای پایین دست منتقل می‌کند، علی شیوا شهردار دماوند با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، معاون و مدیران شهرداری بازدیدی از کشتارگاه که در سال پنجاه و یک تاسیس شده داشتیم.

وی افزود: در ابتدا مشخص شد با تعطیلی کشتارگاه رودهن توسط مقام محترم قضایی، حجم ورودی پساب به تاسیسات تصفیه که برای یک شهر طراحی شده و الان به دو شهر بزر گ سرویس می‌دهد که بیشتر از ظرفیت آن بوده و به همین جهت بخشی از پساب به داخل نقب‌هایی که در سال‌های دور و به تعداد زیاد حفر شده نفوذ می‌کند.

شهردار دماوند گفت: از طرف دیگر با دعوت از کارشناسان اداره محیط زیست مشخص شد عملکرد پیمانکار نگهداری تصفیه‌خانه با معیارهای زیست محیطی انطباق ندارد.

شیوا تصریح کرد: علاوه بر این بخشی از ساختمان کشتارگاه که محل تخلیه فضولات ناشی از کشتار بود در آخرین روزهای مدیریت شهری سابق و به جهت ساخت بنای جدید تخریب شده و این امر به وخامت اوضاع افزوده است.

وی گفت: لذا بلافاصله طی دستوری به پیمانکار ساخت تاسیسات تخلیه فضولات با نظارت واخذ نظرات کارشناسی رییس محترم و پرتلاش محیط زیست شهرستان دماوند عملیات اجرایی را شروع نموده و با پیمانکار نگهداری تصفیه خانه نیز پس از احراز قصور یا تقصیر برخورد قانونی صورت پذیرد.

شهردار دماوند بیان کرد: به جهت کاهش ورودی حجم پساب نیز لازم است در بازگشایی کشتارگاه رودهن تسریع شود که با حمایت مقامات محترم قضایی و فرماندار محترم شهرستان و تلاشهای همکار پرتلاشم جناب موسوی منش شهردار محترم رودهن اطمینان دارم این امر به زودی رخ خواهد داد.

شهردار دماوند عنوان کرد: حفظ سلامت شهری که همه ما و فرزندانمان در آن زندگی میکنیم وظیفه ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *