ساماندهی مزار مطهر دو شهید گمنام در بخش رودهن
اخبار

ساماندهی مزار مطهر دو شهید گمنام در بخش رودهن

‍ با دستور فرماندار شهرستان دماوند ساماندهی مزار مطهر دو شهید گمنام در بخش رودهن پس از ۵ سال توقف انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری امید دماوند، شامگاه روز چهارشنبه جلسه هیئت امنای شهدای گمنام بخش رودهن به ریاست رضا طاهرخانی، فرماندار دماوند و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه رودهن، ذوالفقاری بخشدار رودهن، خانجانی، مدیر کل بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس شرق استان تهران، پاوندی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رودهن و جمعی از مسئولین در سالن جلسات بخشداری رودهن برگزار شد.

فرماندار دماوند ضمن اشاره به مقام والای شهدای گمنام اظهار داشت: نقش فرهنگی حرم های شهدای گمنام در جامعه غیرقابل انکار است و شهرستان دماوند نیازمند بهره‌مندی از این پایگاه فرهنگی است.

طاهرخانی افزود: ساماندهی هرچه سریع‌تر مزار مطهر شهدای گمنام بخش رودهن مطالبه عموم مردم و به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران است و بایستی در این زمینه کاری اساسی صورت گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه ساخت یادمان های شهدای گمنام باید در شان شهدا و متناسب با فرهنگ شهر رودهن باشد، تأکید کرد: کمیته فنی متشکل از متخصصین معماری و هنر کار طراحی یادمان ها را انجام دهند و برای ورودی مکان ها و سازمان های محل دفن شهید گمنام نیز نمادهای یکسانی طراحی و درنظر گرفته شود تا مردم از وجود مزار شهدای گمنام در آن مکان اطلاع یابند.

وی بر تهیه تقویم زمانبندی سالیانه جهت انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی در محل مزار شهدای گمنام جهت جلوگیری از موازی کاری و تداخل برنامه ها و تسهیل در برنامه ریزی تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست در خصوص فعالیت‌های عمرانی به منظور تکمیل یادمان‌های در حال احداث و نیز فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در جوار یادمان‌ها، بحث و گفت‌وگو شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *